گوناگون

میز مشترک اتاق بازرگانی همدان و ایالت کارناتاکا هند تأسیس شد

81137120 5648684

به گزارش ایرنا سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری همدان در این نشست گفت: دو کشور ایران و هند به دلیل مباحث نزدیک فرهنگی و نژادی دو کشور دوست هستند و اشتراکات فراوانی با یکدیگر دارند.

ˈخسرو سامریˈ ادامه داد:حجم مبادلات بازرگانی بین ایران و هند در سال به 14 میلیارد دلار می رسد که امیدواریم همدان سهم خوبی از این میزان داشته باشد.

وی با تأکید بر این که زمینه های همکاری بسیار خوبی بین همدان و بنگالورو هند وجود دارد گفت: موضوعات مختلفی در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و حمل و نقل برای سرمایه گذاری دو استان یاد شده وجود دارد .

این مقام مسوول همدان را یکی از شهرهای دانشگاهی کشور با 110 هزار دانشجو معرفی کرد و گفت: با توجه به پایه های علمی و دانشگاهی قوی همدان و بنگالورو می توانیم ارتباطات قوی در این دو حوزه ایجاد کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان در این نشست گفت: هیات تجاری کارناتاکا صبح پنجشنبه از توانمندی های صنایع استان همدان بازدید کردند و امید است پتانسیل های موجود در دو استان زمینه همکاری های اقتصادی را فراهم کند.

سید ˈمجید موسویˈ ادامه داد:قرابت فرهنگی بسیار غنی بین دو استان همدان و کارناتاکا هند وجود دارد و در حال حاضر چهار هزار دانشجوی ایرانی در مرکز این ایالت به تحصیل مشغول هستند.

وی تأکید کرد: همدان و کارناتاکا می توانند در حوزه های مختلف به ویژه صنعت فناوری اطلاعات، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، کشاورزی و صنعت با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.

موسوی گفت: تأسیس میز مشترک همدان و بنگلور به روانی و تسهیل مراودات اقتصادی و اخذ ویزا برای فعالان اقتصادی این دو طرف کمک شایانی خواهد کرد.

وی تأکید کرد: پس از روی کار آمدن دولت تدبیرو امید فضای سیاسی باز شده است و کشورهای مختلفی خواهان برقرار تعاملات اقتصادی با ایران هستند.

کارناتاکا یکی از ایالت های جنوبی کشور هند است و مرکز این ایالت شهر بنگالورو (یا همان بنگلور) است که با جمعیتی بالغ بر 6 میلیون، سومین شهر پرجمعیت کشور هندوستان بشمار می آیدو بسیاری از مردم این ایالت به زبان کانادا (یا بطور لفظی کانارا) صحبت می کنند.

این ایالت در گذشته ایالت میسور نام داشته که در سال 1973 بطور رسمی به کارناتاکا تغییر نام پیدا کرده است و 741 کیلومتر مربع وسعت دارد.

بنگلور شهری آرام و دانشجویی در فلات دکن است و یکی از سرسبزترین و خوش آب و هواترین شهرهای هند می باشد که به «Garden city» یا «شهر باغ» مشهور است.

7532/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا