Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ناسا صدای سیاره مشتری را منتشر کرد + فایل صوتی

ناسا صدای سیاره مشتری را منتشر کرد . فضاپیمای جونو که به تازگی از کناره سیاره مشتری عبور کرده توانسته یک فایل صوتی از صدای این سیاره ذخیره کند . این فایل صوتی را در ادامه برای شما آماده کرده ایم . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه مطلب با میهن پست همراه باشید .

فضاپیمای جونو که  طی یک پروژه علمی با موضوع تحقیق در مورد باد های خورشیدی  در حال عبور از جو مغناطیسی سیاره مشتری بود دراین جو یک صدای بسیار جالب از این سیاره ذخیره کرد . سپس فضاپیما  فایل صوتی صدا را برای ناسا ارسال کرد و حالا او هم آن را با عنوان صدای سیاره مشتری منتشر کرده است .

صدای موجود در این فایل صوتی در حقیقت در اثر ورود فضاپیما به جو مغناطیسی سیاره مشتری بوده است . جو مغناطیسی مشتری در حقیقت جوی  است که این سیاره را در مقابل خطراتی که ذرات باردار برایش ایجاد می کنند محافظت می کند . این لایه محافظ سرعت جسم باردار را به شدت کم می کند و نمی گذارد که شی با سرعت زیاد به سیاره نزدیک شود . بد نیست بدانید که کاهش سرعت فضاپیما با داغ شدن همراه است .

ناسا صدای سیاره مشتری را منتشر کرد + فایل صوتی

بیش از دو ساعت طول کشید تا فضاپیمای جونو هم که با سرعت بسیار زیادی به این لایه رسیده بود از آن عبور کند . این پروژه علمی از آنجا برای ناسا پر اهمیت است که به دلیل بزرگ بودن سیاره مشتری احتمالا این سیاره جو مغناطیسی بسیار بزرگ و قدرتمندی دارد و حالا ناسا توانسته فضاپیمایی بسازد که می تواند پر قدرت از این جو عبور کند . مشتری حداقل جرمی ۲٫۵ برابر سیاره های دیگر در منظومه شمسی دارد .

پیش از این هم فضاپیمای جونو توانسته بود از جو مغناطیسی خورشید هم عبور کند اما جو مغناطیسی مشتری از خورشید هم بزرگتر و قدرتمند تر بود .

فضاپیمای جونو قصد دارد در روز آینده یعنی ۴ جولای دوباره موتور اصلی خود را روشن کرده و وارد مدارهای اطراف مشتری شود .البته ماموریت او تا چند ماه آینده ادامه داشته و قرار است از بزرگترین طوفان‌های ژئومغناطیسی منظومه شمسی تصاویری را برای ناسا ارسال کند .

با هم در میهن پست صدای سیاره مشتری را می شنویم .

منبع : nasa

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا