Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

نکاتی ضروری برای انتخاب یک وب هاست خوب ؟

نکاتی ضروری برای انتخاب یک وب هاست خوب، همواره موضوعی است مهم که بیشتر مورد توجه مدیران سایت ها مطرح با ترافیک بالا قرار می گیرد چرا که امروزه با توجه به نیاز روز افزون مدیران سایت ها به خدمات هاست و دامنه برای راه اندازی یک وب سایت اعم از وب سایت شخصی ، شرکتی ، اداری و … انتخاب یک هاست (فضای میزبان) عالی که بتواند تمامی نیازهای یک وب سایت قدرتمند را برآورده نماید همواره موضوعی است که مورد توجه خاص ادمین ها قرار می گیرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

به عبارتی دیگر امروز در سراسر دنیا هزاران وب هاست با هزاران برنامه متفاوت وجود دارد ولی انتخاب یک وب هاست خوب چندان هم ساده به نظر نمی رسد، بنابراین اگر شما هم همانند افراد آشنا با امور طراحی سایت، با هدفی مشخص تصمیم به راه اندازی یک وبسایت را داشته باشید، حتما برای شما انتخاب یک وب هاست قابل اعتماد آن هم با مشخصات عالی جزء یکی از اصلی ترین و یا بهتر بگوییم جزء یکی از حیاتی ترین پارامترهای روند راه اندازی وب سایت خواهد بود.

بنابراین با توجه به اهمیت موضوع انتخاب یک وب هاست خوب جهت راه اندازی یک سایت با پایه و اساسی عالی ما در میهن پست چند موضوع را برای انتخاب یک هاستینگ عالی که همواره مورد تاکید کارشناسان این حوزه نیز هست را برای شما بیان خواهیم کرد.

سرعت :  یکی از پارامتر های مهم یک هاست خوب سرعت آن می باشد. معمولا بازدیدکنندگان سایت به سرعت اهمیت زیادی می دهند. اگر یک وب سایت سرعت یک سایت پایین باشد بدون شک بازدیدکننده دیگر از آن وب سایت استفاده نمی کند.

سرعت یک سایت به موارد زیر بستگی دارد :

سخت افزار سرور : استفاده از یک سرور با سخت افزار قوی باعث بالا رفتن سرعت سایت می شود. قدرت سخت افزار سرور باید بیش از مقداری منابعی که از آن استفاده می شود باشد. این مقدار مصرف به تعداد سایت میزبانی شده ، بازدید ، و … بستگی دارد.

دیتاسنتر : این مورد بسیار مهم است که سرور شما در کدام کشور و کدام دیتاسنتر (datacenter) قرار داشته باشد و سرعت پورت (port) چه مقداری باشد.

استفاده از دیتاسنتر های معتبر و با سرعت بالا و شبکه خوب (uptime)  در سایت شما بسیار مؤثر می باشد. uptime مقدار زمانی می باشد که سرور سایت شما در دسترس بوده است و دان تایم (down time) مقدار زمانی می باشد که سرور شما از دسترس خارج شده است.

سیستم مدیریت محتوا : این یعنی نرم افزاری که برای مدیریت سایت خود در هاست خود آپلود کرده اید که درصد کمی از آن مربوط به سخت افزار سرور می باشد. هرچه سیستم مدیریت محتوا امکانات بشتری داشته باشد ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای بارگذاری (load) سایت داشته باشد. همچنین درصدی هم مربوط به حجم عکس و بانک اطلاعاتی سایت می باشد.

به عبارتی دیگر اولین و مهم ترین گام در انتخاب وب هاست ، تعیین پلت فورم وب سرور که باید بروی ان اجرا شود است، معمولا انتخاب بین یونیکس،لینوکس و ویندوز می است.

با این حال انتخاب شما تا حد زیادی بستگی به وب سایت خود و فن آوری ها و برنامه های مورد استفاده برای ایجاد آن دارد. به طور کلی وب سایتی که با استفاده از فن آوری های مایکروسافت مثل (ای اس پی و ویجوال بیسک) ایجاد شده باشد بروی سرور ویندوز اجرا می شود ، بسیاری از سایت های دیگر با استفاده از فن آوری ها منبع باز (پی اچ پی ، پرل ، پایتون ، و غیره) طراحی می شوند این گونه وب سایت ها بروی سیستم های مبتنی بر لینوکس اجرا می شوند.

ماهان سرور ارائـه دهنده سرویس میزبانـی وب و ثبت دامنه در ایران
ماهان سرور ارائـه دهنده سرویس میزبانـی وب و ثبت دامنه در ایران

پیشنهاد ویژه مدیر فنی میهن پست :

با این حال اگر چه پارامترهای زیادی برای انتخاب یک وب هاست وجود دارد؟ اما آن چه را که در این وادی دارای اهمیت ویژه ای است مواردی است که در این پست به آن اشاره شد که با این اوصاف ما در میهن پست ۴ را که امروزه میزبانی عالی و بی نقص سایت های مطرحی همچون گجت نیوز ، میهن پست ، گیم شات، تک۲۴ ، خانه عکس و … را انجام می دهد را به شما پیشنهاد می کنیم.

هزینه خرید وب هاست : بر خلاف انتظار اغلب افراد بحث هزینه را جز گزینه های اولیه انتخاب یک وب هاست می دانند و این تنها چیزی است که مردم در هنگام انتخاب وب هاست در نظر می گیرند، بنابراین در این خصوص باید گفت که پارامترهای مهمتر دیگری هم وجود دارند که از پرداخت هزینه وب هاست مهمتر و حیاتی تر است، اما باید دانست که همیشه قیمت هاست با نیاز شما بستگی دارد و این موضوع به گونه ای حل خواهد شد و موضوعی که بعد ها شما با آن درگیر خواهید شد مباحث فنی است که گاهی حاضر خواهید بود چند برابر هزینه ماهیانه و یا سالیانه یک سرویس وب هاست را پرداخت کنید تا مشکلات احتمالی سایتتان برطرف شود، با این حال بحث هزینه ها اگر چه برای خرید وب هاست مهم به نظر می رسد اما مهمتر از آن مباحث فنی است که باید بدان توجه ویژه ای است.

پشتیبانی وب هاست : یک پایگاه دانش گسترده و یا پرسش و پاسخ می تواند به عنوان سطح خدمات پشتیبانی از مشتری در زمان برخورد با مشکلات باشد. با صرف کمی زمان و جستجو در بخش پشتیبانی وب سایت شرکت هاستینگ مورد نظر از سطح پشتیبانی ارائه شده اطمینان حاصل نمایید. و مطمئن شوید که آیا پرسش بر اساس دانش جواب داده شده اند یا فقط یک جواب ساده می باشند.

به عبارتی دیگر سیستم های ارسال تیکت ( درخواست پشتیبانی) استفاده از سیستم های مدیریتی برای درخواست ها کاربران بسیار مهم می باشد. در صورت عدم استفاده از این سیستم ها یک هاستینگ به خوبی نمی تواند درخواست ها را مدیریت کند که درک صحیح نیاز های کاربران ، ارسال پاسخ های مناسب، احترام به مشتری و سرعت در پاسخگویی از جمله پارامتر های مهم پشتیبانی می باشند.

آپ تایم : این یک واقعیت می باشد که یک وب هاست نمی تواند ۱۰۰% آنلاین باشد. سرور احتیاج به ریبوت شدن برای مسائل امنیتی و بهینه سازی نرم افزارها را دارد. هر شرکت هاستینگی که بروز رسانی نشود با افزایش خطر برای هک شدن سرور مواجه می شود. استاندارد تضمین آپ تایم در صنعت هاستینگ ۹۹% است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا