Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

نامه جان گلن فضانورد به رئیس آمازون قبل از مرگش برای چه بود ؟

نامه جان گلن فضانورد به رئیس آمازون قبل از مرگ این روزها در حالی رسانه ای شده است که جف بزوس ، بنیانگذار شرکت آمازون به تازگی اعلام کرده است که جان گلن ، نخستین مدارگرد آمریکایی که به تازگی درگذشته است، قبل از مرگش نامه‌ ای برای وی نوشته است. نامه ای که محتوی آن نیز توسط جف بزوس اعلام شده است.

محتوی نامه جان گلن فضانورد به رئیس آمازون قبل از مرگ او در حالی رسانه ای شده است که مجله اسمتسونیان هفته گذشته مراسم سالانه جایزه نبوغ آمریکا را برگزار کرد که طی آن ، رئیس سایت آمازون و بنیانگذار شرکت هوانوردی «بلو اوریجین» موفق به دریافت جایزه دستاوردهای فناورانه برای کار در زمینه ساخت موشک قابل استفاده مجدد شد. جف بزوس در این مراسم، نامه‌ای از جان گلن، نخستین مدارگرد آمریکایی که همان روز در سن 95 سالگی فوت کرده بود، دریافت کرد.

نامه جان گلن فضانورد به رئیس آمازون که در تاریخ 28 نوامبر تهیه شده بود، جف بزوس ، بنیانگذار شرکت آمازون را برای دریافت این جایزه تحسین کرد و گفته بود که از نام‌گذاری نسل آینده موشک‌های بلو اوریجین به اسم خود بسیار شاد شده است.

نامه جان گلن فضانورد به رئیس آمازون

در نامه جان گلن فضانورد به رئیس آمازون آمده است:

من به عنوان گلن واقعی می‌توانم به شما بگویم که روزی را می‌بینم که مردم روی فضاپیماها مانند هواپیماهای امروزی سفر می‌کنند. وقتی این اتفاق بیفتد، تا حد زیادی به دلیل دستاوردهای حماسی شما در این سال خواهد بود.

جان گلن در فوریه 1962 به عنوان نخستین فضانورد آمریکایی در کپسول «Friendship 7» پروژه مرکوری سه بار دور زمین به مدت چهار ساعت و 55 دقیقه گردش کرد و در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد.

وی 36 سال بعد در سن 77 سالگی مجددا روی شاتل فضایی دیسکاوری به مدار زمین بازگشت و پیرترین انسانی لقب گرفت که در فضا پرواز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا