گوناگون

نامه شورای شهرستان مشهد به نمایندگان مجلس در مخالفت با تصویب قانون مدیریت شهری

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بصیری پور عصر سه شنبه در جلسه علني شوراي اسلامي شهرستان مشهد که در سالن اجتماعات فرمانداري مشهد برگزار شد در ارتباط با تغییر ساختار شوراها در مجلس اظهار كرد: از آغاز حرکت های شورایی در کشور هر  زمان قانون یا لایحه ای در خصوص شوراها در مجلس بررسی شده است، نمایندگان باعث کاهش اختیارات شوراها شدند.

بصیری پور تصریح کرد: در طرح مجلس آمده است که هیات حل اختلاف، شهردار را در شهرها مشخص نماید که در این هیات از ۵ عضو دو نفر نمایندگان مجلس هستند و تنها یک عضو از شوراها حضور دارد لذا مجلس می خواهد قدرت انتخاب شهردار را در اختیار بگیرد.

رئیس شورای شهرستان مشهد در خصوص طرح دولت که مردم مستقیما شهردار کلانشهرها را انتخاب کنند، اظهار داشت: انتخاب شهردار توسط مردم امر غیر معمولی نیست و در دنیا یک چنین ساختاری موجود است اما در کشور ما تنها قدرت شوراها انتخاب شهردار است و اگر این اختیار از شوراها گرفته شود این نهادهای مردمی تشریفاتی می شوند و وجود آنها با هزینه های زیاد اسراف خواهد بود.

 وی در پایان اعلام کرد: در نامه ای به تمامی نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه آنها به این مسائل شده ایم تا در تصمیم گیری با دقت بیشتری عمل کنند.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان مشهد از تأسیس کمیته رسانه در شورای اسلامی شهرستان مشهد خبر داد.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان مشهد از تاسیس کمیته رسانه در شورای اسلامی شهرستان مشهد خبر داد و گفت: در راستاي این که شورای اسلامی شهرستان مشهد موفق به راه اندازی دفتر خبرگزاری شهر ایران وابسته به شورای عالی استان ها در مشهد شده است كميته اي تحت عنوان كميته رسانه در شوراي اسلامي شهرستان مشهد به منظور بررسي و انعكاس جدي مشكلات شهروندان به مسئولين و مديران تاسيس شد.

وي افزود: چنانچه خبرنگاران و اصحاب رسانه در كنار شوراي اسلامي شهر به مشكلات و آسيب هاي شهر مشهد بپردازند در يك سال آينده ما مشكلي به عنوان حاشيه نشيني در مشهد نخواهيم داشت.

بصيري پور با بيان اينكه اكثريت اعضاي شوراي شهرستان مشهد در دوره جديد از نسل جوان و پرتوان هستند، اظهار كرد: ما در كشور دو نوع شورا پايه و فرادستي داريم كه شوراي پايه شامل شوراي شهر و روستا مي شود. شوراي شهرستان مشهد از 7 نفر تشكيل شده است و شامل سه شهر ملك آباد،مشهد و رضويه و همچنين سه بخش احمدآباد، مركزي و رضويه است.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان مشهد افزود: استان خراسان رضوي داراي 318 روستا در سه بخش است و تعداد اعضاي شوراي شهري ما 35 نفر و تعداد شوراهاي روستايي 290 كه شامل 945 نفر عضو شوراي روستايي است.

وي در ارتباط با تعداد دهستان هاي خراسان رضوي گفت: دهستان تبادكان داراي 68 روستا،‌ دهستان طوس 56 روستا،‌ دهستان ميان ولايت 46 روستا و دهستان كاردل 16 روستا را در زير مجموعه خود دارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا