گوناگون

پدیده زشت زیرمیزی با اصلاح تعرفه‌های پزشکی از بین می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل ایرانی‌خواه بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان در سخنانی با ارائه گزارشی از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت به گفته کار‌شناسان امر همانند یک انقلابی در عرضه بهداشت و درمان است که اجرای آن در طول تاریخ کشور سابقه نداشته است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد مردم در مواجهه با بیماری و روند طی درمان اظهار داشت: مردم از هزینه‌های کمر شکن درمان تاکنون گلایه داشتند و برخی از آنان نیز نمی‌توانستند و از عهده مخارج درمان بر نمی‌آمدند و به همین دلیل ادامه درمان خود را متوقف می‌کردند.

ایرانی‌خواه ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان در ابتدای کار دولت یازدهم با یک مدیریت جهادی و با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی مبادرت به اجرای طرح تحول نظام سلامت کرد تا از این مسیر بخش اعظمی از مشکلات بیماران و خانواده‌های آن‌ها مرتفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی وجود داشت اما با عنایت الهی و تلاش مسئولان اجرای این طرح بیش از آنکه با مشکل روبه رو شود دارای برکات زیادی بود و توانست گره از کار مردم باز کند.

یکی از اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه‌های سنگین درمان بود

وی تاکید کرد: یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه‌های سنگین درمان بود که در گام نخست اجرای این طرح، شاهد رضایتمندی مردم و مقام معظم رهبری هستیم.

ایرانی‌خواه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرحله اول اجرای طرح تحول نظام سلامت در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد افزود: در مرحله بعدی به دنبال اصلاح تعرفه‌های پزشکی وپرستاری هستیم تا بتوان از این طریق رابطه مالی بین بیمار و پزشک را از میان برداشت تا دیگر شاهد اتفاقاتی همانند دریافت زیر میزی نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل اینکه با بزرگ نشان دادن برخی مسائل همانند دریافت زیرمیزی، تلاش‌های سایر پزشکان و مسئولان را زیر سئوال می‌برند افزود: برخی‌ها که تریبون در اختیار دارند در این زمینه انتقادهای ناعادلانه و غیرمنصفانه‌ای انجام می‌دهند در حالی که جامعه پزشکی خود از این موضوع رنج می‌برد و خواهان برخورد با چنین مواردی است.

ایرانی‌خواه ابراز امیدواری کرد با ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت و با اصلاح تعرفه‌های پزشکی شاهد از بین رفتن پدیده زشت دریافت زیر میزی که البته دیگر به رومیزی تبدیل شده است باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا