گوناگون

نبود بیمارستان و اورژانس در شهرستان 600 هزار نفری فردیس/ عقب ماندگی بخش سلامت البرز به دلیل رشد جمعیت

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ظهر امروز با حضور سید حسن امامی رضوی قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها در سالن ابن سینا این دانشگاه برگزار و طی آن محمد حسن ناصری تودیع و حمید درفشی به عنوان سرپرست دانشگاه البرز منصوب شد.

دکتر سید حسن امامی رضوی در ابتدای این مراسم و سخنان خود پیشرفت های دانشگاه علوم پزشکی البرز را در طی چهار سال حیات خود مثبت ارزیابی کرد و گفت: زمینه رشد و توسعه در این استان به تناسب امکانات تا حدودی قابل قبول است اما باید تلاش شود به آنچه در خور استان است دست یابید.

جبران عقب ماندگی البرز در کوتاه مدت میسر نیست

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها با بیان اینکه دولت در مقطع خاصی در حوزه بهداشت قرار دارد و این مقطع با عزمی جدی در این حوزه همراه است، اظهار داشت: تا کنون سابقه نداشته است هیچ دولتی به این اندازه به بحث بهداشت و درمان توجه و آن را در اولویت های اول کاری خود قرار دهد.

وی افزود:خوشبختانه در بودجه سال جاری شاهد رشد 50 درصدی اعتبارات در بخش سلامت هستیم که امید است نتیجه آن ارتقا سلامت مردم باشد.

دکتر امامی رضوی با اشاره به اینکه هدف گذاری در برنامه پنجم توسعه برای بخش سلامت در محور های حمایت مالی از مردم، توجه به کیفیت ارائه خدمات، رشد و توسعه ارائه خدمات و … بوده است، گفت: علاوه  بر ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری و برنامه ریزی برای اجرای این سیاست ها در تلاش هستیم راهکارهایی برای ارائه خدمات بهتر در حوزه سلامت به مردم داشته باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها در خصوص وضعیت البرز در حوزه علوم پزشکی اظهار داشت: البرز به تناسب امکانات پیشرفت های خوبی داشته است و تلاش می شود با حمایت وزارت بهداشت عقب ماندگی های این استان رفع شود اما این نکته قابل توجه است که جبران این عقب ماندگی ها در کوتاه مدت امان پذیر نیست.

وی افزود: جمعیت استان البرز به نحوی افزایش پیدا کرده است که قابل پیش نبوده و تمهیدات برای امکانات بهداشتی آن اندیشیده نشده است، امید می رود با تلاشی جدی در طول چند سال البرز به سطح قابل قبولی برد و ما نیز تعهد می کنیم پیگیر پیشرفت های دانشگاه البرز برای ارتقا جایگاه باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر ناصری رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی البرز با ارائه متنی ادبی از همکاران خود در حوزه علوم پزشکی تقدیر و برای تمامی آنان آرزوی توفیق کرد.

درخواست ارائه تسهیلات به صورت قرض برای بهبود شرایط البرز

حمید درفشی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز بلافاصله پس از دکتر ناصری پشت تریبون قرار گرفت و گفت: برنامه های دانشگاه علوم پزشکی خارج از برنامه وزارت بهداشت نخواهد بود و مهترین موضوع در حال حاضر اجرای دقیق طرح تحول نظام سلامت به عنوان بزگترین دغدغه مردم در بخش سلامت است.

وی ادامه داد: به دلیل توجه ویژه برای کاهش دغدغه های مردم در حوزه سلامت هیچ قصوری در اجرای این طرح پذیرفته نیست و باید تمامی بخش ها با همکاری این طرح را پیش ببرند زیرا آیندگاه به سادگی نمی توانند عواقب عدم اجرا صحیح این طرح را جبران کنند.

درفشی با بیان اینکه در بحث درمان تفاوتی بین دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و بخش خصوص وجود ندارد، اظهار داشت: ما بخش های دانشگاهی و دولتی را برای ارائه خدمت آماده کرده ایم و از بخش های خصوصی نیز حمایت خواهیم کرد تا این مجموعه را یاری کنند و از ظرفیت های بیمارستان های دانشگاه استفاده بهینه شود.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: با ایجاد یک نظام هماهنگ در حال پیشرفت بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و از وزارت بهداشت درخواست داریم تسهیلاتی به صورت قرض برای بهبود شرایط استان البرز به دانشگاه اختصاص یابد.

وی گفت: متاسفانه در شهرستان 600 هزار نفری فردیس حتی یک بیمارستان و مرکز اورژانس وجود ندارد و این یک درد بزرگ است و باید این مشکل با همکاری حل شود.

درفشی در پایان سخنان خود بر تقویت شورای سلامت استان تاکید کرد.

در پایان این مراسم علاوه بر قرائت حکم درفشی و تقدیر نامه دکتر ناصری با اهدا لوح و هدایا از زحمات دکتر ناصری تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا