گوناگون

هیچ مانع اجرایی برای لایروبی اسکله بندرکیاشهر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت شعبانپور ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مصوبه هیئت دولت مبنی بر ” تبدیل اسکله صیادی کیاشهر به گردشگری – تجاری، حمل و بار و مسافر ” افزود: اجرای این مصوبه در سنوات قبل با تاخیر مواجه شد.

وی اظهارداشت: سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل نداشتن مطالعات زیست محیطی از روند اجرای این مصوبه ممانعت کرد.

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی مطالعات زیست محیطی را تهیه و به تهران ارسال کرده تا به تصویب هیئت سه نفره برسد.

وی افزود: محیط زیست در خصوص گردشگری و حمل و بار در اسکله بندر کیاشهر هیچ گونه مشکلی ندارد.

شعبانپور اظهارداشت: نقطه نظرات و تعهدات باقی مانده بین شیلات و بنادر –  شیلات و استانداری امروز در این نشست حل و فصل شد و هم اکنون هیچ مانع اجرایی برای لایروبی اسکله بندر کیاشهر برای سازمان بنادر وجود ندارد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه هم در این باره می گوید: در این اسکله سرمایه گذاری هنگفتی انجام شده است.

حسین اسماعیلیان با اعلام اینکه نقش اسکله صیادی بندر در رونق اقتصادی منطقه بر کسی پوشیده نیست، افزود: این اسکله بیش از 70 سال قدمت دارد.

وی ادامه داد: سال 1387 هیئت دولت مصوب کرد به کمک بخش خصوصی این اسکله از صیادی به گردشگری – تجاری و حمل و بار و مسافر تبدیل شود.

مدیرکل محیط زیست گیلان نیز گفت: محیط زیست در سنوات گذشته بر اساس گزارش های ارزیابی زیست محیطی با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ” اسکه تجاری ” موافقت نکرد.

محمد رضا برجی  افزود: این سازمان بر اساس ارزیابی های زیست محیطی با کاربری های مجاز و در حد کدهای فعالیت قبلی کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکله صیادی بندر کیاشهر بر اساس مصوبه هیئت دولت قرار بودن از حدود شش سال قبل مقدمات تبدیل آن به اسکله چند منظوره فراهم شود اما تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.

اسکله چند منظوره بندر کیاشهر با سرمایه گذاری چهار میلیارد تومان در سال 1380 به بهره برداری رسید اما با کاهش صید کیلکا و خروج لنج های ماهیگیری بدون استفاده ماند.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا