گوناگون

بیش از 400 خیر مدرسه ساز در استان سمنان فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دربانی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: در این استان 422 خیر مدرسه ساز فعالیت دارند که در پانزده جشنواره قبلی در مجموع 570 میلیارد ریال تعهدات داشته اند که از این رقم تاکنون 330 میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

وی گفت: خیرین مدرسه ساز شهرستانی امسال رکورد جدیدی را ثبت و بیش از 120 میلیارد ریال برای توسعه فضاهای آموزشی تقبل کردند.

 مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان این میزان کمک را در طول برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز بی سابقه دانست و اظهار داشت: این در حالی است که هنوز جشنواره استانی برگزار نشده است.

دربانی با بیان جشنواره های خیرین مدرسه ساز در 10 شهرستان استان سمنان برگزار شده است افزود: خیرین امسال در قالب رویکرد امسال جشنواره تکمیل پنج پروژه نیمه تمام را تقبل کردند، سه باب منزل مسکونی، دو قطعه زمین، دو باب نمازخانه و یک میلیارد و 300 میلیون ریال کمک نقدی به این امر اختصاص دادند.

وی افزود: در جشنواره های خیرین مدرسه ساز استان سمنان طی سال های گذشته حداکثر تعهدات خیرین استان در یک سال حدود 100 میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان یادآور شد: شانزدهمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز سمنان سی ام اردیبهشت ماه جاری با حضور موثرین و متمکنین استان که در تهران مقیم هستند برگزار می شود.

دربانی گفت: انتظار است در این جشنواره حجم تعهدات خیرین مدرسه ساز استان سمنان به بیش از 200 میلیارد ریال افزایش یابد.

وی با اشاره به رویکرد امسال جشنواره خیرین گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی بودجه، خیرین می توانند پروژه های با پیشرفت فیزیکی تا 70 درصد دولتی را تقبل و تکمیل کنند.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات برای نخستین بار و بر اساس مصوبه قانون بودجه کل کشور به خیران استان گفت: این تسهیلات به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعطا می‌شود و خیران متقاضی تکمیل فضاهای آموزشی که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

دربانی افزود: در این راستا، سود تسهیلات را نیز دولت پرداخت می‌کند و خیران فقط اصل وام را به صورت اقساط می‌پردازند.

وی همچنین اظهار داشت: امسال برای نخستین بار طرح‌های آموزشی با مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود و در این راستا، اولویت با تعاونی‌ها و گروه‌های مردم ‌نهاد است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: سیاست‌ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، امسال اتمام طرح‌های نیمه تمام است و طرح‌های جدیدی آغاز نخواهد شد.

دربانی در خاتمه اضافه کرد: 72 پروژه آموزشی نیمه تمام در استان سمنان وجود دارد که برای تکمیل آنها به 43 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا