گوناگون

نشست هم‌اندیشی دانشگاه شیراز و فرماندهی انتظامی فارس

فرمانده انتظامی فارس گفت: متاسفانه در کشور ما 1500 عنوان جرم شناسایی شده در حالی که در برخی کشورها بسیار کمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، سردار احمدعلی گودرزی بعدازظهر چهارشنبه 7 آبان‌ در نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی و دانشگاه شیراز، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری دانشگاه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت 8 دانشکده در دانشگاه علمی و کاربردی ناجا و ارائه رشته‌های مختلف، گفت: با اینکه شیراز قطب الکترونیکی کشور است ولی عقب ماندگی‌های زیادی دارد. دوربین‌هایی که در شهر و استان داریم، کم است و نیاز ما را تامین نمی‌کند.

این مقام انتظامی افزود: انتظار داریم دانشگاه شیراز در زمینه‌های مقابله با بد و بی‌حجابی و گسترش استفاده از ماهواره‌ها و مشکلاتی که این موارد ایجاد کرده و می‌کند، در سطح پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی، همکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه شیراز می‌تواند با ظرفیت علمی موجود در مباحث پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه، در جرائم مختلف و با هدف ارتقا سطح امنیت اجتماعی، با ناجا همکاری‌های خوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مواد مخدر صنعتی مشکلات زیادی برای جوانان ایجاد کرده که انتظار می‌رود دانشگاه در مسیر مقابله و مبارزه تاثیرگذار با این مشکل نیروی انتظامی را همراهی کند.

گودرزی تصریح کرد: باید به دانشجویان اطلاع رسانی شود و آنان در خصوص معضلات و مشکلات مصرف مواد مخدر صنعتی آموزش ببینند. متاسفانه مصرف مواد مخدر صنعتی در زنان 8 درصد افزایش یافته است.

وی خواستار همکاری بیشتر دانشگاه و جلوگیری از ثبت‌نام دانشجویان مشمول خدمت‌سربازی شد و گفت: پلیس فتا نیز با اینکه مدت زیادی از راه‌اندازی آن نمی‌گذرد، توانسته اقدامات بسیار مفیدی انجام دهد. یکی از این اقدامات دستگیری باندی است که به صورت مجازی کلاهبرداری می‌کردند و 10 هزار نفر توسط این افراد متضرر شده بودند.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه شیراز نیز گفت: دانشجویان پیچیدگی‌های خاصی دارند، به همین دلیل هم ممکن است در دوران دانشجویی دچار مشکلاتی شوند، بنابراین نیاز است تعامل بیشتری بین فرماندهی انتظامی و دانشگاه برقرار باشد تا دانشجویان به وسیله اساتید حوزه انتظامی با برخی مسائل آشنا شوند تا تاثیر بیشتری احساس شود.

دکتر مجید ارشاد‌ لنگرودی با تاکید بر لزوم ارتقاء فرهنگ ارتباط با دانشگاه در دستگاه‌های اجرایی، به سپرده شدن چند میدان نفتی به دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: قرار است تحقیق و پژوهش‌هایی توسط دانشگاه شیراز در این زمینه انجام شود که نتایجش به نفع مردم و کشور است.

رییس دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه مرکز فکر، آزاداندیشی و اظهار نظر است. گاهی مشکلات ملی ایجاد می‌شود که دانشجویان نیز دوست دارند، اعتراض خود را اعلام کنند.‌

ارشاد افزود: امنیتی که ما در دانشگاه داریم مدیون تلاش‌های نیروی انتظامی است و دانشگاه آمادگی هرگونه همکاری با ناجا را دارد.

رییس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های دانشگاه شیراز کمک به سایر دانشگاه‌های استان است که یکی از این دانشگاه‌ها، علمی کاربردی ناجا‌ست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا