گوناگون

تقویت نظام مهمترین معروف جامعه است

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان گفت: مهم‌ترین فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، محمد علی احمدی امروز، چهارشنبه در همایش تخصصی نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف بزرگ خداوندی است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب بزرگ الهی است و همان گونه که در قانون اساسی و آموزه‌های اسلامی و قرآنی آمده است دولت و نظام نسبت به مردم مسئولیت دارند که به طرق مختلف در تدوین و اجرای قوانین منطبق با اهداف و احکام شریعت محمدی تلاش کنند.

وی افزود: مردم نیز وظیفه دارند دولت و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران را به حرکت به سمت امر به معروف و نهی از منکر هدایت کنند اما این فریضه الهی نیز مانند سایر دستورات الهی و دینی نیازمند شناخت، اطلاع، آگاهی و علم است، همان گونه که مردم احکام جهاد را آموزش می‌بینند باید در مورد اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیز علم لازم را به دست آورند.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با تاکید بر شناخت معروفات و منکرات گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شکل کاربردی و اصولی در گرو شناخت درست معروفات و منکرات است.

احمدی با مورد توجه قرار دادن بزرگ‌ترین معروف از دیدگاه مقام معظم رهبری ادامه داد: مهم‌ترین فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است و اکنون شاهد این هستیم که برخی رسانه‌های بیگانه علیه مهم‌ترین معروف نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند و توطئه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، دشمن تصمیم دارد جوانان متعصب مسلمان ایران را به سمت خود جذب کند و میان آن‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام فاصله بیندازد، این در حالی است که انسان بر اساس فطرت خود باید نسبت به احکام و آموزه‌های دینی خود تعصب ذاتی داشته باشد.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان تصریح کرد: فتنه‌گری و مقابله با نظام ولایی در جامعه اسلامی یک منکر بزرگ محسوب می‌شود. کسانی که به دنبال تضعیف امنیت کشور هستند به این خاطر که به یک منکر بزرگ دست می‌زنند باید مورد امر به معروف و نهی از منکر دلسوزان انقلاب قرار گیرند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر از زمان شکل گیری خود همواره تلاش کرده است که با کمک رسانه‌ها برای ترویج معروف و آموزش عمومی مردم تلاش کند.

احمدی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین آمران به معروف و ناهیان از منکر خود مردم هستند، اظهار کرد: اکنون شورای امر به معروف و نهی از منکر در ارگان‌ها و نهادهای مختلفی مشغول فعالیت هستند، به طوری که شعبه‌های این شورا در همه اداره‌ها، کارخانجات، دانشگاه‌ها و 104 اتحادیه صنفی به شکل فعالانه‌ای به وظایف خود عمل می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا