Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

نظریه تشکیل ماه از ماهک ها در آستانه اثبات قرار گرفت

نظریه تشکیل ماه از ماهک ها در حالی در آستانه اثبات قرار گرفته که بر اساس اطلاعات بدست آمده از سوی محققان به احتمال قوی ماه از بیست قطعه کوچک تر تشکیل شده است. این قطعات که ماهک نام گرفته اند از برخورد زمین با جسمی سنگین در گذشته بوجود آمده اند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
سال هاست که تحقیقات و آزمایشات بسیاری بر روی نمونه هایی که از ماه به زمین آورده شده انجام می گیرد و هدف بیشتر این تحقیقات پی بردن به منشأ زمین و اتفاقات پیش روی بشر است. حالا پس از سال ها اطلاعات از ماه به حدی زیاد شده که احتمال استفاده از آن به عنوان پایگاه فضایی نیز وجود دارد.

حالا در تازه ترین تحقیقات انجام شده نظریه تشکیل ماه از ماهک ها قوت گرفته است . این تحقیقات که روی نمونه های آورده شده توسط آپولو از ماه انجام گرفته بیان می دارد که ۲۰ قطعه ماهک ، ماه را تشکیل داده اند.

نظریه تشکیل ماه

اولین بار در سال ۱۹۸۰ نظریه تشکیل ماه از ماهک ها مطرح شد ولی در آن زمان ارزش علمی به خود نگرفت با گذشت بیش از سه دهه و پیشرفت های صورت گرفته در زمینه فناوری ، شبیه سازی های کامپیوتری به کمک اثبات این نظریه آمده اند و حالا این تئوری در آستانه اثبات قرار گرفته است.

تئوری چند تکه ای بودن ماه عنوان می کند که برخورد زمین با یک جسم فضایی بزرگ منجر به تشکیل کره ماه گردیده است . بر اساس این نظریه ۴٫۴ میلیارد سال قبل این برخورد وحشتناک صورت گرفته و قطعات جدا شده از زمین در مدار ، کره ماه را تشکیل داده اند.

جالب است بدانید که ماه تنها قمر سیاره زمین است و با بازتاباندن نور خورشید ، شب‌های زمین را کمی روشن می‌کند. انسان‌ها از قدیم از کره ماه و چرخش منظم آن برای گاهشماری، به‌ویژه در کشاورزی، بهره می‌گرفتند.

منبع : theatlantic

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا