Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

اینترنت خورشیدی گوگل از خدمت رسانی به مناطق محروم جهان باز ماند ؟

اینترنت خورشیدی گوگل که در واقع می خواست یکی از خدمات رسانی های اینترنت رایگان به مناطق محروم جهان باشد در عین ناباوری و با صرف هزینه های زیادی متوقف شد ، تا این پروژه تا اطلاع ثانوی معلق و برنامه توسعه آن زمین گیر شود.. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
اینترنت خورشیدی گوگل قرار بود که  بصورت آزمایشی در مناطق محروم جهان راه اندازی  شود در این پروژه گوگل قصد داشت که با پهباد های ویژه ای این کار را به انجام برساند. این پهباد ها در ارتفاعات بالای جوی قرار گرفته و اینترنت پر سرعت نسل ۵G را به مردم این مناطق برسانند.

در سال ۲۰۱۵ این پروژه به شرکت X division سپرده شد . اما در حال حاضر اخبار جدید حکایت از آن دارد که شرکت فوق انجام این پروژه را به فراموشی سپرده است . عاملی که سبب توقف انجام پروژه در مرحله آزمایشی شده خطرات ناشی از آن و نیز اقتصادی نبودن آن عنوان شده است . به طوری که بعد از آنکه یک فروند پهباد از جو زمین سقوط کرد پروژه چند میلیون دلاری نیز به حالت تعطیلی درآمد .

اینترنت خورشیدی گوگل

با وجود این شرایط به تازگی شرکت گوگل اعلام کرده است که برای عملی کردن پروژه خود سعی دارد به جای پهباد از بالون های اینترنتی استفاده کند و هدف از آن فراهم آوردن دسترسی به اینترنت در مناطق محروم و دور دست به وسیله این بالون‌ های بی‌ سرنشین است.

با این حال و در این پروژه بالون‌ های مرتفعی در استراتوسفر و در ارتفاعی نزدیک به ۲۰ کیلومتر از سطح زمین قرار می گیرند تا به وسیله آن ها یک شبکه بی‌ سیم اینترنتی نسل پنجم فراهم آید . بالن با کمک داده‌ های سازمان ملی اقیانوسی و جوی در یک لایه باد با سرعت مورد نظر قرار می‌ گیرد. یکی از اهداف این پروژه بهبود ارتباطات در زمان بلایای طبیعی است .

منبع : bcpost

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا