گوناگون

نقایص پرونده مهدی هاشمی رفع نشده است

81221264 5795640

سیدمحمود علیزاده طباطبایی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا افزود:زمانی که قاضی سراج مسوولیت رسیدگی به پرونده را به عهده گرفت،فرصت زیادی برای مطالعه پرونده نداشتیم اما در همان مدت کم ایراداتی به کیفرخواست گرفتیم و آن را به رییس دادگاه منعکس کردیم.

وکیل مدافع مهدی هاشمی ادامه داد:ایراداتی نیز مد نظر رییس دادگاه بود به طوری که در چندین مصاحبه اعلام کرد کیفرخواست پرونده ایرادات سنگینی دارد و برای برطرف شدن ایرادات، پرونده به دادسرا بازگشته است.

وی با بیان اینکه قاضی سراج دستور داده بود برای برطرف کردن ایرادات پرونده در اختیار وکلا قرار گیرد و از مهدی هاشمی نیز تحقیقات به عمل آورد، گفت: نه تنها پرونده دراختیار ما قرار نگرفت و از مهدی هاشمی تحقیقی به عمل نیامد، بلکه هر چقدر برای رفع ایرادات پیگیری کردیم دادسرا پاسخ نداد.

علیزاده طباطبایی تاکید کرد:متاسفانه بعضی از اسناد و مستندات کیفر خواست پرونده جعلی است و این اسناد از سوی مقامات امنیتی و وزارت اطلاعات ارائه شده است.

وکیل مدافع مهدی هاشمی با بیان اینکه برای این پرونده بازپرس ویژه تعیین شد گفت: در یک سال و چند ماهی که پرونده برای رفع نواقص در اختیار دادسرا قرار داشت هیچ اقدامی صورت نگرفت.

و در آخرین ملاقاتی که با بازپرس ویژه پرونده داشتیم یکی از ایرادات این پرونده تعداد زیاد اوراق و اسناد به زبان بلژیکی است که باید ترجمه می شد اما هیچ کدام از این اقدامات صورت نگرفته است.

وی یادآور شد:در آخرین ملاقاتی که با آقای منصوری بازپرس پرونده داشتم نه تنها هیچ یک از نواقص پرونده رفع نشده بلکه دستورات قاضی سراج نیز به بازپرس ابلاغ نشده است.

علیزاده طباطبایی گفت: در نهایت ابلاغیه ای برای ما ارسال شد و مطلع شدم پرونده به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع و 11 مردادماه نیز برای محاکمه تعیین شده است.

وکیل مدافع مهدی هاشمی تصریح کرد: علاوه بر این موارد گرفتن پرونده از یک قاضی و دادن آن به قاضی دیگر مبنای قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه ما خواهان رسیدگی عادلانه هستیم افزود:متاسفانه در مرحله دادسرا رسیدگی عادلانه انجام نشد و همین مساله موجب شد رییس دادگاه به قرار مجرمیت و کیفرخواست دادسرا ایرادات سنگینی بگیرد و امیدواریم این بار در مرحله دادگاه رسیدگی عادلانه ای صورت پذیرد.

محسنی اژه ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه روز دوشنبه در شصت و چهارمین نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران از رفع نقص پرونده مهدی هاشمی و ارسال آن به دادگاه انقلاب خبر داد و گفت: 11 یا 12 مردادماه برای محاکمه تعیین شده و قاضی پرونده نیز تغییر کرده است.

اجتمام(3)**9140**م.ب**1856

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا