گوناگون

نماینده مجلس: بخش درمان برای دولت مهم است

81181842 5726701

به گزارش ایرنا، حسین آذین روز پنجشنبه در آیین آغاز صدور دفترچه بیمه همگانی در اداره بیمه سلامت رفسنجان افزود: افراد فاقد بیمه که در حال حاضر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند براحتی برای درمان بیماری های خود می توانند به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت کل شهرستان رفسنجان 295 هزار نفر است که جمعیت شهری آن 168 هزار نفر است و از جمعیت شهر رفسنجان حدود 20 هزار نفر زیرپوشش هیچ بیمه ای نبودند.

وی گفت: با اجرای بیمه سلامت، دولت این نوید را به این افراد داد که از خدمات این بیمه بهره مند شوند ضمن اینکه رایگان است و هزینه سالیانه این دفترچه برای هر فرد 258 هزار تومان است که دولت از فاز هدفمندی یارانه ها پرداخت کرده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، یک درصد از ارزش افزوده و 10 درصد از محل هدفمندی یارانه ها به بخش سلامت اختصاص داده شده است.

وی محور توسعه و کار را انسان سالم عنوان و بیان کرد: انسان سالم می تواند در پویایی کشور نقش داشته باشد پس این انسان سالم باید از نظر جسمی، روحی و امنیت روانی سالم باشد.

وی تصریح کرد : طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه های در مانی از جیب مردم است به عبارتی در دوران قبل مردم 70 درصد و دولت 30 درصد هزینه های درمان را پرداخت می کردند که با اجرای این طرح، هزینه های از جیب مردم به 10 درصد کاهش یافته است.

آذین افزود: همچنین وسائل و تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان ها بصورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیردکه امیدواریم این طرح ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید به مردم آموزش دهیم تا از درمان های اتقایی و انجام آزمایشات بی مورد، سی تی اسکن ها و ام آر آی های غیر ضروری بپرهیزند چرا که این هزینه ها را دولت می پردازد و اگر مردم رعایت کنند کمک به اقتصاد مملکت می شود.

رییس اداره بیمه سلامت رفسنجان نیز در این آیین اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار حدود 19 هزار نفر در قالب چهار هزار و 778 خانوار در طرح بیمه سلامت همگانی در رفسنجان ثبت نام کرده اند.

محسن بیجامی گفت: پیش بینی شده بود که در رفسنجان 20 درصد جمعیت شهری معادل با 20 هزار نفر که فاقد بیمه هستند برای ثبت نام مراجعه کنند و نتیجه حاصل نیز نزدیک به پیش بینی انجام شده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی برای دریافت دفترچه بیمه سلامت به صورت تماس با شماره تلفنی که فرد در فرم ثبت نام خود وارد کرده است انجام می گیرد.

وی ادامه داد: دفترچه بیمه سلامت همگانی که صادر می شود هیچ تفاوتی با دفترچه کارکنان دولت، بیمه روستاییان و عشایر و بیمه سایر اقشار وجود ندارد و همه خدمات واحدی را ارایه می دهند.

بیجامی گفت: در فاصله ثبت نام و قبل از صدور دفاتر نیز اگر کسی با پرینت ثبت نام به بیمارستانی مراجعه کرده، از خدمات این بیمه بهره مند و هزینه 10 درصد بستری از وی اخذ شده است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار این شهرستان روز پنجشنبه در محل اداره بیمه سلامت حضور یافتند و صدور و دریافت دفاتر بیمه سلامت همگانی به متقاضیان بطور رسمی آغاز شد.ک/2

8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا