گوناگون

نماینده ولی فقیه در همدان: جهاد در هر کاری باید با عشق همراه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: جهاد در هر کاری باید با عشق همراه باشد، جهادگران دانشگاهی که در جهاددانشگاهی مشغول به خدمت هستند، باید کار و فعالیت‌شان بخشنامه محور نباشد و فقط به فکر کار در ساعات اداری نباشند بلکه باید در همه زمینه‌ها جهادی کار و تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، آیت‌الله “غیاث‌الدین طه‌محمدی” در جمع جهادگران دانشگاهی استان همدان به‌ مناسبت سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی با بیان این مطلب افزود: برخی مسئولیت‌ها و شغل‌ها انقدر مقدس هستند که ثمره آنها با کاغذبازی و تمرکز بر روی کارهای اداری به بار نمی‌گردد و از این جمله فعالیت جهاددانشگاهی است که جهادگران باید در انجام مسئولیت خود جهادی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد وقتی وارد تشکیلات اداری می‌شوند تنها هدف خود را گذران زندگی می‌دانند و در برخی مشاغل بجای خدمت بدنبال تجارت هستند. متاسفانه ویروس مهلکی در جامعه اداری ما نفوذ کرده که افراد فقط به دنبال این هستند که شب را به صبح برسانند.

طه‌محمدی افزود: جهاد عشق می‌خواهد، در هر کاری اگر عشق باشد، کار و فعالیت جهادی به دنبال آن می‌آید و سبب تاثیرات خوبی در نتیجه کار می‌شود، هدف جهاد بسیار والاست و نمی‌شود نگرش ساعتی و بخشنامه‌ای به آن داشت.

وی با انتقاد از مدرک‌گرایی صرف در بین برخی دانشجویان و دانشگاهیان، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در جامعه مدرک می‌گیرند آیا به موازات مدرکی که می‌گیرند معلومات هم کسب می‌کنند؟! و آیا معلومات واقعی و انگیزه خدمت سالم را دارند و یا اینکه به ‌فقط بدنبال کسب معاش و پیدا کردن جایی برای خود هستند؟ اگر اینگونه باشد آفت مهلکی به جامعه وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: جهاددانشگاهی مدام در تشکیلات خود بازنگری و پالایش کند و از افراد نخبه و جهادی برای انجام فعالیت‌های خود بهره‌مند شود.

وی اضافه کرد: هزینه‌های اداره کشور کلان است و افراد زیادی به جای عشق به خدمت تنها به ‌دنبال کسب مدرک هستند که به هر نحوی و از هر راهی شده شغلی پیدا کنند. امروز لازم است دانشگاه‌ها با نگاه ویژه به مسائل بپردازند. آن وقت افراد زیادی جذب مجموعه می‌شوند.

نمایندگی خون بندناف پژوهشکده رویان یکی از مهمترین فعالیت‌های جهاد است

رئیس جهاددانشگاهی استان همدان نیز در این جلسه گفت: جهاددانشگاهی با پیروی از رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی در 16 مرداد سال 59 با هدف دمیدن روح اعتماد به نفس و خودباوری در بین جوانان نخبه و دانشگاهیان تشکیل شده است.

وی 15 درصد بودجه مجموعه جهاددانشگاهی را دولتی و 85 درصد دیگر را خودگردان دانست.

اسدی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با جهادگران، اظهار کرد: در این دیدار رهبر انقلاب بیانات و تعابیر ارزشمندی را در مورد رسالت جهاد به کار بردند که این تعابیر حاکی از ژرف‌اندیشی ایشان در مورد فعالیت‌های این نهاد انقلابی است و این نوع نگاه رهبری به جهاد بار مسئولیت جهادگران را در راستای منویات ایشان سنگین می‌کند.

وی با توجه به اقدامات جهاددانشگاهی افزود: فعالیت نمایندگی خون بندناف پژوهشکده رویان یکی از مهمترین فعالیت‌های جهاد است. شعار این بخش، پس‌انداز سلامت است که یک برند معتبر برای جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود که تاکنون 600 نفر در این قسمت در همدان پذیرش شده اند. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 70 نفر با این مرکز عقد قرارداد داشته‌اند و تعداد بهره‌مندان خون بند ناف پژوهشکده رویان با توجه به برنامه‌ریزی‌های خوب در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد افزایش یافته است.

اسدی با اشاره به ذخیره‌سازی خون بندناف در بانک خون بندناف رویان، خاطرنشان کرد: با این اقدام، افراد تا 20 سال می‌توانند از سلول‌های بنیادینی که در خون بندناف وجود دارد برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج خود و اعضاء خانواده خود استفاده کنند.

سلامتکده طب سنتی در جهاددانشگاهی تاسیس می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی همدان با اشاره به تاسیس سلامتکده جهاددانشگاهی همدان، اظهار کرد: داروهایی که توسط اساتید و متخصصین در سلامتکده تجویز می‌شود از گیاهان دارویی استاندارد است که در همین راستا، زمینی به مساحت 7.5 هکتار برای کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده، همچنین با توجه به مشکل کم آبی در استان، ترویج این نوع کشت گیاهان دارویی می‌تواند الگوی مناسبی برای کشاورزان استان نیز باشد.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان همدان اضافه کرد: در استان این نهاد فعالیت‌های متنوعی را در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی انجام داده که شایان توجه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: خبرگزاری ایسنا با تولید بیش از شش 1700 خبر و خبرگزاری ایکنا با تولید بیش از 2200 خبر در سال گذشته از زیرمجموعه‌های این معاونت هستند.

رئیس جهاددانشگاهی همدان در ادامه، تعداد دانشجویان بهره‌مند از فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان را بیش از 20 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این فعالیت‌ها در قالب مسابقات کتابخوانی کشوری و استانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، کرسی‌های آزاد اندیشی و برگزاری از جشنواره‌ها در سطح مراکز آموزش عالی است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با فعالیت‌های ارزنده‌ای که انجام داده است توانسته ایران را در برخی علوم مانند سلول‌های بنیادی جزء چند کشور مطرح جهان قرار دهد و امروز این نهاد با 23 پژوهشکده در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی فعالیت‌های مهمی را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی با ظرفیت بالقوه‌ای که دارد می‌تواند بدون اینکه بار مالی را به دولت تحمیل کند، فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهد و منشاء اثر قرار گیرد.

اسدی در پایان از جمله برنامه‌ها‌ی آینده جهاددانشگاهی در استان همدان را کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شهید احمدی روشن، راه‌اندازی سلامت‌کده طب سنتی و ایجاد مرکز فرهنگ دفاع مقدس برای آشنایی دانشجویان با آرمان‌های شهدا و دفاع مقدس برشمرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا