گوناگون

نماینده کرمانشاه در مجلس: فرهنگ کار در کشور به حاشیه رانده شده است

81144091 5660556

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا مصری عصر روز سه شنبه در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه (س) و روز بزرگداشت مربی که توسط فنی و حرفه ای کرمانشاه در تالار انتظار برگزار شد، افزود: اگر می خواهیم همچون کشورهای آلمان، سویس و مالزی پیشرفت کنیم باید به مهارت آموزی جوانان اهمیت بیشتری بدهیم.

وی یکی از مشکلات کنونی و نگران کننده استان کرمانشاه را بیکاری عنوان کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه ها بدون در نظر گرفتن نیاز بازار، افراد تحصیل کرده بدون مهارت را روانه بازار می کنند به نحوی که خروجی دانشگاه ها هم اکنون با بازار کار هیچ گونه همخوانی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی مورد نظری رهبری اظهار کرد: هدف این نوع اقتصاد ریاضت نیست بلکه نجات کشور در مواقع سخت از بحران است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری را در جامعه پیاده کنیم و مردم کالاهای ساخت داخل را مصرف کنند، رفاه اجتماعی و رشد اقتصادی کشور در پی خواهد داشت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: سازمان فنی و حرفه ای باید متناسب با نیاز بازار کار، نیروی ماهر و مورد نیاز استان را تربیت کند.

هدایت حاتمی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه گفت: سازمان فنی و حرفه ای با توجه به امکانات و نیروهایی که در اختیار دارد می تواند ضعف آموزش عالی را در زمینه تربیت نیروی ماهر مورد نیاز جامعه جبران کند.

وی اظهار کرد: ما باید علم و عمل را با هم برای توسعه و پیشرفت کشور در خدمت بگیریم و متناسب با نیازهای جامعه آموزش ها را به روز رسانی کنیم.

سرپرست فنی و حرفه ای کرمانشاه هم در این مراسم اعلام کرد: تمام زیرساخت های لازم برای آموزش مهارت به نیروهای بیکار و شاغل استان در شهرستان ها فراهم شده است.

داوود ناصری امید در ادامه با اشاره به جایگاه زن در اسلام و اهمیت دین مبین اسلام به معلمان و مربیان افزود: این مراسم به منظور تجلیل از مربیان، کارکنان و زنان فنی و حرفه ای کرمانشاه برگزار شده است.

در این مراسم تعدادی از بازنشسته ها، مربیان، زنان و مدیران آموزشگاه ها و مراکز دولتی و بخش خصوصی فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اهدا لوح و جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا