گوناگون

نوربخش: بیش از 39 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

81233143 5816307

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، تقی نوربخش در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: بیش از نیمی از مردم کشور به عنوان بیمه شده اصلی یا افراد خانوار بیمه شده اصلی از خدمات این سازمان استفاده می کنند.

وی با بیان این که تعداد افراد تحت پوشش این سازمان در پایان اسفندماه 1392 به 39 میلیون و 128 هزار نفر رسیده است، گفت: از این تعداد چهار میلیون و 700 هزار نفرمستمری بگیر اصلی و تبعی و 33 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی هستند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این که سازمان به منابع دولتی متکی نیست ، گفت : بخش عمده منابع مالی سازمان تامین اجتماعی از محل اخذ بیمه ها و با مشارکت بیمه شده و کارفرما تامین می شود و دارایی این سازمان به نسل های متوالی اقشار تحت پوشش تعلق دارد.

وی پرداخت مستمری بازنشستگی ، پرداخت مستمری به بازماندگان ، بیمه شدگان و مستمری بگیران متوفی ، پرداخت مستمری از کارافتادگی و حمایت ازبیمه شدگان در برابر حوادث و بیماری ها را از جمله خدمات سازمان تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش عنوان کرد .

نوربخش گفت : این خدمات از طریق 480 شعبه بیمه ای ، 353 بیمارستان و مراکز دولتی متعلق به این سازمان و همچنین 46 هزار مرکز دولتی ، خیریه و خصوصی ارایه می شود .

وی در بخش دیگری از سخنانش به عواملی نیز اشاره کرد که بر روی فعالیت های سازمان تامین اجتماعی تاثیر منفی می گذارد که بحران بیکاری ، افزایش نرخ سالمندی ، بی ثباتی فعالیت های اقتصادی، افزایش سوانح ورشد هزینه های درمانی از جمله این عوامل است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت : سازمان تامین اجتماعی با آغاز به کار این دولت ، بازگشت به مسیر اصلی فعالیت ها و پرهیز از حاشیه ها را در دستور کار خود قرار داده که نتایج امیدوار کننده آن در این زمان هم قابل ذکر است.

** تامین اجتماعی اعتماد شرکای اجتماعی خود را به دست آورده است

وی اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی در زمان حاضر بعد از چند ماه تلاش ، به سختی توانسته است اعتماد از دست رفته شرکای اجتماعی خود اعم از بیمه شدگان ، بازنشسته ها ، مستمری بگیران و کار فرمایان را به دست آورد.

نوربخش ، افزایش حداقل مستمری ها از 487 هزار تومان به 609 هزار تومان ، افزایش 25 درصدی میزان مستمری ها در سال 93 نسبت به سال 92 و پرداخت آن از ابتدای سال ، افزایش مبلغ کمک های جنبی را از جمله اقدامات چند ماه گذشته سازمان تامین اجتماعی برشمرد .

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران همچنین افزایش میزان حق سنوات مازاد بر 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه ، افزایش رقم ریالی کمک به معیشت مستمری بگیران به میزان پنج درصد در سال 93 نسبت به سال 92 و رفع مشکلات پوشش بیمه ای فرزندان سوم به بعد را از جمله دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی طی این مدت برشمرد .

نوربخش فراهم سازی زمینه پوشش بیمه ای ایرانیان خارج از کشور ، راه اندازی سامانه متمرکز ارایه فیش مستمری بگیران و دفترچه بیمه شدگان، اجرای طرح فهرست الکترونیکی حق بیمه در 450 شعبه سازمان، تسهیل فعالیت های پزشکی بیمه شدگان غیر اجباری وارسال فهرست بیمه از طریق اینترنت توسط کارفرمایان را از دیگر فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین اظهارداشت: این سازمان تلاش کرده است پرداخت بدهی های خود به موسسات طرف قرار داد را هم به روز کند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران باذکر مثالی به پرداخت بدهی های سازمان به داروخانه ها اشاره کرد که در زمان حاضر تا ماه اردیبهشت امسال پرداخت شده است.

نور بخش ادامه داد: این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی تا پیش از دولت تدبیر و امید، حدود 10 ماه برای پرداخت به موسسات طرف قرارداد عقب بود اما هم اکنون این فاصله را به دو تا سه ماه کم کرده است.

نوربخش احداث 35 مرکز درمانی وبیمه ای و افتتاح پنج بیمارستان در سال 1393 را از برنامه های امسال سازمان تامین اجتماعی برشمرد.

اجتمام (1)**1776** 9140 **1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا