گوناگون

نوربخش: قطعه قطعه کردن سازمان تامین اجتماعی به صلاح نیست

81139052 5651833

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تقی نوربخش عصر شنبه در همایش سلامت کارگران و تامین اجتماعی که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان بازنشستگی در محل وزارت کشور برگزار شد، تاکید کرد که به طور قانونی باید از یکپارچگی سازمان تامین اجتماعی حمایت کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد هشت سال گذشته سازمان تامین اجتماعی، گفت: این سازمان در مدت یادشده هشت مدیرعامل عوض کرد اما خوشبختانه با شروع فعالیت دولت یازدهم در این سازمان تغییرات ساختاری ایجاد شد.

وی تاکید کرد: آسیب های وارده بر این سازمان در حال ترمیم است و از بذل و بخشش هایی که در هشت سال گذشته انجام شد جلوگیری به عمل آمد.

نوربخش گفت: بودجه امسال سازمان 45 هزار میلیارد تومان است که یک سوم آن به بخش درمان تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه اولویت دادن به حوزه سلامت و رفاه سالها بود که فراموش شده بود، ادامه داد: رفاه و سلامت از مقوله های اصلی برنامه های دولت است.

وی گفت: تلاش شده با رویکرد دولت تدبیر و امید در جهت رفع مشکلات سازمان تامین اجتماعی اقدام کنیم.

وی گفت: امروز که به نام روز کارگر، رفاه و سلامت اجتماعی نامگذاری شده، مجال و موقعیتی فراهم می شود تا خدمات گسترده سازمان تأمین اجتماعی را مرور و آسیب شناسی کنیم و با مشورت و همفکری کاستی ها را به حداقل برسانیم و برای افزایش رضایتمندی کارگران تلاش کنیم.

وی هفته کارگر را فرصتی برای تجلیل از مقام کارگر و قدردانی از زحمات آنان دانست و ادامه داد: در فرهنگ اسلامی علاوه بر حقوق مادی به حفظ کرامت و عزت و رعایت حقوق انسانی کارگران و رعایت حقوق مادی و معنوی آنان تأکید شده و آموزه های دینی ما مشحون از رعایت حرمت و احترام به کار و کارگر است.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از محل اندوخته کارگران تشکیل شده تا در ایام از کارافتادگی، بیماری و بازنشستگی یاری رسان آنان باشد، اظهار داشت: این سازمان متعلق به تک تک افراد جامعه کارگری و مستمری بگیران است و سهامداران واقعی سازمان کارگران و کارآفرینان هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: هر دو این سیاست ها که به طور عام بخش اقتصادی و درمان تأمین اجتماعی را شامل می شود، راه روشنی را فراروی برنامه ریزان سازمان قرار داده است. بر این مبنا کمیته های کارشناسی استقرار یافته و برنامه های استراتژیک برپایه سیاست های ابلاغی در هر دو حوزه اقتصادی و سلامت درحال تبیین است.

وی با بیان اینکه با ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب افق روشنی پیش روی تمام دستگاه ها و نهادهای مرتبط با سلامت گشوده شده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی در اجرای سیاست های کلی سلامت نقش محوری دارد و با مرور 14 بند سیاست های ابلاغی متوجه می شویم که تنها نهاد و سازمانی که با تمام این بندها در ارتباط است، سازمان تأمین اجتماعی است و در اجرای تک تک بندها نقش دارد.

نوربخش ادامه داد: برای اجرایی شدن سیاست های کلی سلامت باید گفتمان سازی انجام شود و این برنامه های راهبردی در دبیرخانه مربوطه در سازمان تأمین اجتماعی درحال شکل گیری است.

وی تأکید کرد: باید از فرصت بوجود آمده برای ایجاد تحول در نظام سلامت به نحو مناسب استفاده کنیم و برای اصلاح ساختار در نظام سلامت کشور و سازمان تأمین اجتماعی نیز اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید رفاه و سلامت مردم را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده است و در تخصیص منابع نیز این رویکرد کاملاً مشهود است، افزود: سازمان تامین اجتماعی درحال حاضر نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و درمورد مستمری بگیران و خانواده آنان که حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر هستند، معیشت و درمان آنان را برعهده دارد. تأمین اجتماعی با رویکرد وزارت بهداشت در رشد بودجه بخش درمان همراه و رشد 44 درصدی در بودجه درمان سازمان داده شد تا بتواند بودجه سرانه درمان را تأمین کند.

نوربخش با اشاره به مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد که در ابتدای کار دولت حدود 10 ماه عقب بود، گفت: در اسفندماه مطالبات بهمن ماه را پرداخت کردیم و اعتباربخشی به دفترچه ها که از رویکردهای اصلی دولت بود به خوبی محقق شد.

وی افزود: علیرغم کسری بودجه 5 هزار و 500 میلیارد تومانی سال 92سازمان تامین اجتماعی، این کسری بدون فروش دارایی در سازمان جبران شد، علاوه بر اینکه عیدی مستمری بگیران در بهمن ماه پرداخت شد و افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان نیز از فروردین ماه به اجرا درآمد.

نوربخش تأمین اجتماعی را حاصل سرمایه بین النسلی جامعه کارگری و کارفرمایان دانست و گفت: این سازمان خدمت رسان درصورتی می تواند بستر رفاه اجتماعی را فراهم آورد که یکپارچگی ساختاری و اجزای آن در حوزه بیمه ای، درمانی و اقتصادی حفظ شود.

اقتصام(3)9123**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا