گوناگون

نيازهاي بخش نابينايان در كتابخانه هاي عمومي كردستان تامين مي شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعيل احمدي ظهر پنجشنبه در جريان بازديد از كتابخانه سنندج با اشاره به وضعيت بخش نابينايان و كم بينايان عنوان كرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در راستای توجه به قشر نابینا و کم بینا تلاش می کند نیازهای این قشر آسیب پذیر را در بخش مطالعه و کتابخوانی برآورده کند.

اسماعيل احمدي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي تقويت بخش نابينايان در كتابخانه هاي عمومي استان كردستان اظهار داشت: در این راستا تاکنون دو بخش ویژه نابینایان و کم بینایان در کتابخانه های عمومی فردوسی سنندج و شهید مدرس قروه راه اندازی شده است.

وي بر لزوم توجه به حمایت قشر نابینا و کم بینا در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: این قشر به واسطه شرایط خاصی که دارند نیازمند حمایت هستند و باید به شیوه های مختلف از آنها پشتیبانی شود و توجه به موضوع كتاب و مسائل مربوط به مطالعه آنها بايد در دستور كار قرار گيرد.

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان كردستان با بیان اینکه اکنون دو کتابخانه عمومی استان کردستان دارای بخش ویژه نابینایان و کم بینایان در استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت این بخش در کتابخانه های عمومی مذکور مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

وي با اشاره به ظرفيت هاي موجو در راستاي توسعه بخش نابينايان در كتابخانه هاي عمومي استان كردستان بیان کرد: هم اکنون بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه فردوسی سنندج دارای 815 عنوان کتاب صوتی،167 عنوان کتاب بریل با 50 عضو فعال است.

احمدی با اشاره به اینکه بخش ویزه نابینایان و کم بینایان قروه دارای 15 عضو فعال است ، افزود: در این بخش یک هزار عنوان کتاب صوتی در قالب سی دی و نوار کاست در دسترس اعضاء قرار دارد.

وی عنوان کرد: تلاش می کنیم بنابر نیاز در سایر شهرستان ها نیز این بخش را راه اندازی کنیم تا بتوانیم گام کوچکی در حمایت از این قشر آسیب پذیر برداریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در پایان به برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه نابینایان و کم بینایان اشاره کرد و افزود: تاکنون چند مسابقه کتابخوانی ویژه این قشر برگزار شده که خوشبختانه با استقبال مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا