گوناگون

نگاه سیاسی به حجاب و عفاف باعث به هم ریختگی فرهنگی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رهایی عصر دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه فرهنگ حجاب و عفاف که در مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه سمنان گشایش یافت ضمن بیان اینکه حجاب و عفاف یک بحث سیاسی و امنیتی نیست اظهار داشت: چنانچه به این حوزه به عنوان مقوله سیاسی و امنیتی نگریسته شود، باعث پیچیدگی و به هم ریختگی فرهنگی می شود. 

 وی با تاکید بر اینکه  این موضوع باید برای تمامی دانشجویان و دانشگاهیان به یک دغدغه فرهنگی تبدیل شود و پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی خود را به این موضوع ارتباط دهند که حجاب و عفاف یک مقوله انسانی و اعتقادی است عنوان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان باید این گفتمان را در مقوله فرهنگ حجاب و عفاف ارائه دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان تاکید کرد: فرهنگ حجاب و عفاف یک فرهنگ انسانی و انسان ساز است.

رهایی از دانشجویان خواستار آسیب شناسی این موضوعات و سوالات مطرح شده در این بخش شد و تصریح کرد: باید مقوله حجاب و عفاف یک دغدغه فرهنگی و اعتقادی برای همه آنها باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: بحث حجاب و عفاف امروزه نقل تمام محافل اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی است و به نوعی به یک دغدغه جدی تبدیل شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: نمایشگاه فرهنگ حجاب و عفاف مشتمل بر سه بخش سیر تاریخی حجاب و عفاف از دوران قبل از اسلام تا زمان انقلاب اسلامی ایران، جنگ نرم و پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی دانشجویان برپا شده است.

رهایی گفت: نمایشگاه فرهنگ حجاب و عفاف در مؤسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه سمنان به مدت یک هفته به روی علاقمندان گشوده است.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه نشان دادن این موضوع که حجاب و عفاف مربوط به زمان امروز و دنیای امروز نیست بلکه یک ضرورت انسانی است تصریح کرد: هر جامعه سالم باید حجاب و عفاف را ضرورت بداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا