گوناگون

نگرانی صادرکنندگان از قرنطینه محصولات کشاورزی در مازندران

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران گفت: صادرکنندگان از قرنطینه محصولات کشاورزی ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، غلامرضا عشریه، امروز، یکشنبه 23 شهریور در نشست با صادرکنندگان بخش کشاورزی استان که در محل جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: گواهی صدور دامپزشکی با مشکلات صادر می‌شود. از سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان انتظار داریم مشکلات در حوزه صادرات محصولات شیلاتی را رفع کند.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی محصولات کشاورزی است و مازندران دارای ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی است باید تلاش برای صادرات محصولات استان به کشورهای منطقه صورت گیرد.

وی بیان کرد: صادرکنندگان نیازمند حمایت همه جانبه در بخش صادرات محصولات کشاورزی هستند. حمایت نکردن از صادرکنندگان سبب حضور کم رنگ در بازارهای هدف خواهد شد. صادرکنندگان با ریسک بالای برگشت سرمایه، در بازار هدف حضور کمرنگ دارند که این برای ما راضی کننده نیست.

عشریه تصریح کرد: پرداخت جوایز صادراتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی سبب حمایت از آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه صادرات و حضور در بازارهای منطقه از تجربه دیگر کشورها استفاده کرد، ادامه داد: صادرکنندگان مازندرانی انتظار حمایت صد درصدی ندارند و حداقل انتظار آنان، پیشتیبانی و حمایت است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با ابراز نگرانی از دریافت بهره بانکی 25 درصدی بانک‌ها از بخش‌های تولیدی گفت: با دریافت این میزان بهره بانکی از فعالین بخش اقتصادی، صادرات خوبی در بازار منطقه نخواهیم داشت.

رییس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: از ابتدای امسال، تعرفه کیوی برای صادرات بالا رقته است. از سازمان جهاد کشاورزی انتظار داریم تعرفه این محصول را برای صادرات کاهش دهد.

عشریه ادامه داد: ایجاد انجمن برنج در استان لازم است. خوشبختانه مجوز تاسیس شورای برنج از اتاق ایران را اخذ کردیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا