گوناگون

نیازمند کمک خیرین برای ساماندهی 10 هزار مدرسه دو نوبته هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که عصر شنبه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد با بیان این مطلب گفت: مشارکت خیرین مدرسه ساز در طول سالهای پس از انقلاب وصف ناپذیر است به گونه ای که از 458 هزار کلاس درس که پس از انقلاب ساخته شد 97 هزار کلاس درس توسط خیرین بنا شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و 200 مدرسه در کشور با منابع مشارکتی در دست احداث است ضمن آنکه مشارکت خیرین را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام داشته و آن پروژه پس از تکمیل در صورت خواست خیر به نامش نامگذاری خواهد شد.

به گفته رئیسی بیشترین تخصیص وتحقق تعهدات خیرین  مربوط به استان تهران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش دیگر مدارس کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاض 10 هزار مدرسه دونوبته در کشور وجود دارد  ضمن آنکه بخشی از مدارس کشور تخریبی و یا نیازمند مقاوم سازی است. در این حوزه ها آموزش و پرورش نیازمند کمک خیرین است و ما با آغوش باز از آنها استقبال می کنیم.

وی در پایان صحبت های خود از خیرین، نمایندگان مجلس و حمایت های وزیر برای ساماندهی مدارس کشور و بهبود وضعیت آموزشی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خطاب به خیرین گفت: شما جهاد گران نفس و مال هستید و زمینه را برای کسب علم و دانش برای فرزندان این سرزمین بوجود آوردید.

به گفته وی هم اکنون در 550 شهرستان کشور  و 31 استان پرچم خیرین مدرسه ساز برافراشته شده است ضمن آنکه این خیرین حتی در برون مرزها نیز به عمر خداپسندانه مدرسه ساز حضور دارند و برای بچه های ایرانی خارج از کشور اقدام به مدرسه سازی می کنند تا آنها در مدارسه بیگانه تحصیل نکنند.

حافظی با بیان اینکه جامعه خیرین احساس مسئولیت کرده و مدارس ایرانی را در سطح جهان احداث می کنند تصریح کرد: خیرین شهرستانهای استان تهران 287 میلیارد تومان و خیرین شهر تهران تاکنون 80 میلیارد تومان در جشنواره کنونی هزینه کرده اند.

وی توضیحات خود را این گونه تکیل کرد: مجامع خیرین را در کنار پارک های علم و فناوری بوجود آورده تا این دانش آموزان بتوانند اختراعات خود را به نمایش بگذارند.

وی در پایان از خیرین مدرسه ساز خواست تا برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دولتی وارد عمل شده و سرمایه گذاری لازم را برای تکمیل این پروژه ها انجام دهند. در حال حاضر تمامی خیرین اولویت خود را تکمیل این پروژه ها می دانند و امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز حامی دولت باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا