گوناگون

هرگونه عبور و مرور غیرمجاز از مرزهای استان ممنوع است

81219022 5791829

علیرضا رادفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقشار مختلف مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که برای مسافرت، خرید و فروش و تجارت تنها از طریق معابر و مبادی رسمی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: افرادی که برخلاف این قانون عمل کرده و از معابر غیررسمی اقدام به رفت و آمد کنند بدون تردید با برخورد شدید نیروهای مرزبانی مواجه می شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مرز خط فرضی برای جداسازی کشورها بوده و همچنین دارای قوانین خاصی است که در تمام کشورها اجرا می شود و عدول از این قوانین مستحق مجازاتهای شدید است.

رادفر با بیان اینکه مرزها دارای حریم ممنوعه ای هستند افزود: هیچ کس نباید به دلایل مختلف وارد این حریمهای ممنوعه شود.

این مقام مسول اظهار کرد: در برابر این حریمهای ممنوعه معابر و مبادی مرزی برای تجارت، مسافرت، ورود و خروج و حمل کالا و ترانزیت تعیین شده است بنابر این غفلت از این نقاط و استفاده نادرست و غیرقانونی از مرز مجازات سنگینی برای متخلفان به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: در بسیاری از مواقع برخی از هم استانی ها برای تجارت یا حمل کالا به جای استفاده از مبادی رسمی از معابر غیررسمی و بصورت مخفیانه از مرز استفاده می کنند که همین امر تبعات ناخوشایندی را رقم می زند.

آذربایجان غربی دارای حدود 900 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان است که در محدوده این مرزهای برای مراودات تجاری، اقتصادی و سفر 9 گمرک رسمی و 6 بازارچه مشترک فعالیت دارند.

مبارزه با هرگونه قاچاق مرزی از اولویتهای امسال مسئولان نظامی، انتظامی و مرزبانی آذربایجان غربی در مرزهای استان اعلام شده است.

8135/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا