گوناگون

هزینه تحصیل یک دانش آموز استثنائی 5 برابر دانش آموز عادی است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد حسینی بعد از ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز پیش حرفه ای آیندگان در مشهد اظهار کرد: این استان 8.9 دانش آموزان کشور را دارد و 12 درصد آموزشگاههای ویژه این دانش آموزان در خراسان رضوی، با هزینه کرد پنج برابری دانش آموزان عادی به تحصیل مشغولند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد:همت خیرین در ساخت مدارس و مراکز دانش آموزان نیازمندیهای ویژه، در گسترش عدالت آموزشی خطه خورشید سهم به سزایی ایفا ساخته است.

حسینی با بیان این که پس از سال 1970 سه انتقاد بزرگ شامل گسترش تفکر واگرا به جای خلاق و آموزشهای کاربردی و تثبیت، تشدید و تشریع نابرابرایهای اجتماعی، برآموزش و پرورش جهان وارد بوده است، افزود: ساخت مراکزی نظیر آیندگان با کارگاههای توانمدیها، اقتصاد و جامعه پاسخگوی انتقادهای یادشده است.

وی با اشاره به این که سیستم تعلیم و تربیت باید به سمت آموزشهای کاربردی پیش برود، بیان کرد: آموزشی که برای دانستن، دانستنی برای توانستن و توانستنی برای زندگی بهتر بوجودآید، گسترش دهنده رشد و پیشرفت است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی توسعه مدارس شبانه روزی، نمونه دولتی و مراکز ویژه کم توانان ذهنی را از شاخصهای عدالت اجتماعی خواند و بیان کرد: معلولان بیشتر از خانواده های محروم جامعه اند که نیاز به حمایت مسوولان و شوقستان سازهای خیر دارند.

حسینی امکان آموزش کم توانان در فضاهای استاندارد را عامل افزایش ضریب نفوذ تعلیم و تربیت دانست و گفت: من سخت بر این باورم که به میزان توسعه مدارس کیفی، از تعداد بیمارستانها، تیمارستانها، کلانتری ها و آسیبهای اجتماعی کاسته خواهد شد.

وی بر خیر این  مدرسه مهندس فرخ حسینیون که به پاسداشت میرحسن پدرمرحوم و شهربانو ضیایی مادرفقیدش این بنا را بنیان ساخته، درود فرستاد و از احساسات پاک و خیرخواهی خواهران و خانواده ایشان در مدیریت ساخت آموزشگاه قدردانی کرد.

صدیقه شهاب فر، مدیر آموزشگاه نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد:35 دانش آموز در کلاسها و کارگاهای کامپیوتر، چوب، خیاطی، کارباکاغذ، باغبانی، صنایع دستی، مهارتهای اجتماعی و کتابخانه در چهار طبقه آموزشهای عملی به همراه درسهای وزارتی می آموزند.

مدیر آموزشگاه با سپاس از خیرین از آنها خواست در مراحل بعدی آموزش نیز همراه مدرسه باشندبه خصوص سالهای آینده که تعداد دانش آموزان نیز افزایش می یابد.

کار ساخت این آموزشگاه با هزارو 250 متر مربع در چهارطبقه، 15 کلاس شامل ساختمان اصلی و سرایداری طی سه سال به انجام رسیده و به دانش آموزان کم توان مشهد در ناحیه چهار اهدا شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا