گوناگون

هشدار اورژانس خوزستان مبنی بر مراقبت حین رفت و آمد در باد و باران

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: در شرایط نامناسب جوی از رفت و آمد و تردد غیرضروری در خیابان‌ها و معابر عمومی خودداری کرده و با رعایت مسایل ایمنی در این شرایط، از نعمت باران استفاده کنید.

دکتر «شهریار میرخشتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی خوزستان- اظهار کرد: تأکید می‌شود در زمانی که شرایط جوی نامناسب و هوا طوفانی و بارندگی شدید باشد، شهروندان منزل را ترک نکنند.

وی ادامه داد: مردم تمایل دارند در هنگام نخستین بارندگی‌ها از خانه خارج شوند، در حالی که وقتی بارش باران نسبت به حالت عادی، شدیدتر و توأم با طوفان باشد، در معابر شهری عوامل خطرساز بیشتر است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: از همین‌رو نخستین توصیه اورژانس در این شرایط این است که مردم تا جایی که ممکن است منزل را ترک نکنند یا اگر در محیط کار هستند، در محیط بسته بمانند.

میرخشتی به وقوع حوادث در شرایط جوی نامناسب به‌علت ریزش ساختمان‌های نیمه‌ساز اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع بیشتر مربوط به افرادی می‌شود که در این ساختمان‌ها یا در اطراف کار می‌کرده یا از محل در حال عبور بوده‌اند. از این‌رو در هنگام شرایط بد آب و هوایی و هنگام عبور از کنار این مکان‌ها بسیار مراقب باشید. بارها پیش آمده بر اثر تندبادها، قسمتی از ساختمان‌های در حال ساخت که مسایل ایمنی را رعایت نکرده‌اند، ریزش کرده و بر سر عابران یا کارگران ساختمانی فرو ریخته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا