گوناگون

تعزیه خوانی از رواج بدعت در عزاداری‌ها جلوگیری می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری مراسم تعزیه در نقاط مختلف شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «محمدحسین بحرالعلومی» اظهار کرد: با هدف سوگواری شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران گرامی‌شان و احیای آیین تعزیه، این آئین نمایشی– مذهبی در نقاط مختلف استان و شهرستان سمنان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این مراسم در جلوگیری از رواج بدعت در اجرای این آیین سنتی ایرانیان و احیای عزاداری سنتی موثر است، افزود: بر این اساس با آغاز ماه محرم، ویژه برنامه‌های اجرای مراسم تعزیه در سمنان آغاز شد و تا دهم محرم ادامه دارد.

بحرالعلومی با اشاره به اجرای مراسم تعزیه در محل تکیه ناسار سمنان گفت: علاقمندان می‌توانند امروز(چهارشنبه چهارم محرم)، شنبه هفتم محرم و یکشنبه هشتم محرم با حضور در تکیه ناسار سمنان از ساعت 19.30 تا 22 در برنامه‌های تعزیه شرکت کنند.

وی افزود: اجرای برنامه تعزیه در روستای اعلاء سمنان نیز از جمله این برنامه‌هاست و علاقمندان می‌توانند امروز از ساعت 14 تا 17 در محل روستای اعلاء در این برنامه شرکت کنند.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های تعزیه در روستای اعلاء شامل پنج شنبه پنجم محرم از ساعت 8 تا 10.30 صبح، جمعه ششم محرم از ساعت 7.30 تا 10صبح، شنبه هفتم محرم و یکشنبه هشتم محرم از ساعت 14 تا 17 عصر است.

وی افزود: در روز تاسوعای حسینی نیز از ساعت 8 تا 10.30 صبح تعزیه شهادت حضرت عباس(ع) در روستای اعلاء برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: پنج شنبه و جمعه پنجم و ششم محرم نیز از ساعت 14 تا 17 مراسم تعزیه در محل روستای کندو(یوسف آباد) برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها با حمایت اداره کل و توسط «علی اعلایی» از تعزیه خوانان برجسته استان سمنان برگزار می‌شود.

تعزیه از جمله هنرهای نمایشی بومی ایرانیان است که هدف از اجرای آن نمایش نمادین وقایع جانسوز کربلا و مصیبت‌های وارده به امامان معصوم (ع) است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا