گوناگون

هشدار نسبت به رگبار باران، رعد و برق و تگرگ در کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار باران، رعد و برق و تگرگ در کشور هشدار داد.

احد وظیفه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» ایسنا، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی بارش شدید کوتاه مدت، رعد و برق و تگرگ در روز یکشنبه در دامنه‌های البرز در شمال استان سمنان و جنوب گلستان و استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال کرمان و در روز دوشنبه در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها در این مناطق نیز انتظار می‌رود.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور،‌ بخش‌هایی از نواحی مرکزی و ارتفاعات شرقی البرز و شرق دریای خزر، در ساعت بعد از ظهر افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، رعد و برق و در برخی نقاط با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌ها محدود نوار شرقی کشور خواهد شد.

به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور روز دوشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و کرمان خواهد بود.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز دوشنبه کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 20 و 27 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت کمی ابری در ارتفاعات نیمه ابری با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 21 و 29 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا