گوناگون

همایش بزرگ "ورزش، مذهب و خانواده" در بهارستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله اردویی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی به تشریح برنامه‌های این هفته در شهرستان بهارستان پرداخت و با اشاره به نقش موثر ورزش برای ایجاد شور و نشاط در جامعه اظهار داشت: در جوامع صنعتی کنونی که انسانها فرصت چندانی باری تجدید روحیه و قوای بدنی ندارند، ورزش به ویژه از نوع همگانی آن، در ایجاد نشاط، سرزندگی و پویایی جامعه نقشی اساسی ایفا می‌کند.

این مسئول ادامه داد: ورزش مختص به یك عده خاص از جامعه نیست بلكه یك مقوله همگانی است كه تمامی مردم باید به آن بپردازند چراکه علاوه‌بر تاثیر بسزای آن در بهداشت روح و روان افراد، سلامت جسمی انسان را نیز به همراه خواهد داشت.

وی یکی از مهمترین فواید ورزش را پیشگیری از انحراف جوانان و اعتیاد دانست و عنوان کرد: در جوامع امروزی که هزاران ناهنجاری اجتماعی در کمین جوانان و نوجوانان است، ورزش می تواند به عنوان عاملی بازدارنده در انحراف جوانان به سمت اعتیاد، بزه و… عمل کند.

اردویی در ادامه با اشاره به اقدامات ورزشی صورت گرفته در بهارستان گفت: طی یکسال اخیر چندین جشنواره و مراسم تجلیل از افتخار آفرینان ورزشی با حضور جامعه ورزش، مردم و مسئولان برگزار شد، همچنین با ایجاد امکانات و تجهیزات ورزشی، کاهش مبالغ وروردی ورزشکاران به سالنها و… بیش از صدها جوان که از ورزش فاصله گرفته بودند به زمینهای چمن بازگشتند.

رئیس ورزش و جوانان بهارستان توجه ویژه به استعدادهای نهفته ورزش منطقه را از دیگر توفیقات منطقه یاد کرد و افزود: با توجه به روندی که از هم اکنون در دستور کار اداره ورزش و جوانان قرار گرفته است، می‌توان چشم انداز روشنی برای این حوزه در بهارستان ترسیم کرد.

وی متذکر شد: در هفته تربین بدنی نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، اجرای ورزش صبحگاهی و سخنرانی مسئولان در مدارس شهرستان، اجرای جشن ورزش و کودک و… اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ ورزشی تحت عنوان “ورزش، مذهب و خانواده” طی هفته تربیت بدنی در بهارستان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مسئولان و ورزشکاران شهرستان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا