گوناگون

همایش ﻧﻘﺶ زن در امنیت جامعه و ﺧﺎﻧﻮاده در شوش برگزار شد

81215863 5786386

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا رییس دادگستری شهرستان شوش در این همایش در سخنانی گفت:بانوان ﻣﺤﻮر و ﻛﺎﻧﻮن اﻣﻨﯿﺖ و آراﻣﺶ ﺧﺎﻧﻮاده هﺴﺘﻨﺪ.

ˈمحمد صادق جمشیدیˈ با بیان اینکه ﺧﺎﻧﻮاده از دﻳﺮزﻣﺎن رﻛﻦ اصلی ﺟﻮاﻣﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر رفته اﻓﺰود: درﻧﻈﺎم ارزﺷﻲ اﺳﻼم ﺧﺎﻧﻮاده از ﻣﻨﺰﻟﺖ و ﻗﺪاﺳﺖ ﺧﺎﺻﻲ ﺑﺮخوردار اﺳﺖ و در ﻣﺤﯿﻂ ﺧﺎﻧﻮاده، زﻧﺎن ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﺧﻠﻲ اﻳﻦ واﺣﺪ ﻛﻮﭼﻚ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ را ﺑﺮعهده دارﻧﺪ.

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ زن ﻋﻼوه ﺑﺮ وﺟﮫﻪ اﻧﺴﺎﻧﻲ و ﻧﻘﺶ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ، در ﺳﻄﺢ ﺧﺎﻧﻮاده ﻧﯿﺰ دارای ﻧﻘﺶ و ﻣﺴﺌﻮلیت سنگینی اﺳﺖ اظهار داشت:ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﻓﺮزﻧﺪ و ﭘﺎﺳﺪاری از ﻛﺎﻧﻮن ﮔﺮم ﺧﺎﻧﻮاده از ﻣﮫﻤﺘﺮﻳﻦ اﻳﻦ نقش هاست.

در این همایش که بانوان شاغل در ادارات شهرستان شوش شرکت داشتند ˈسمیه آل کثیرˈ مشاور و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی پیرامون چگونگی تربیت فرزند و برقراری امنیت در خانواده و جامعه و نیز چالش های پیش روی بانوان شاغل مطالبی ایراد کرد.

فرماندار شوش نیز در نشست کمیسیون بانوان این شهرستان نقش بانوان در جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه را مهم و اثر گذار دانست و گفت:نقش و وظیفه بانوان تنها محدود به خانه و خانواده نمی شود.

ˈرضا نجاتیˈ ضمن اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه از فعالیت های بانوان اظهار داشت: اگر به مسائل مربوط به حوزه بانوان توجه شود، در همه زمینه ها موفقیت حاصل خواهد شد لذا از فعالان حوزه بانوان درخواست می شود تا در زمینه توانمند سازی اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی بانوان متناسب با نیاز جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد:مهم ترین وظیفه بانوان رسیدگی به وضعیت خانواده ، تعلیم و تربیت فرزندان بوده که این امر بستر پیشرفت و توسعه کشور است.

فرماندار شوش با اشاره به ضرورت حضور بانوان در جامعه گفت: بانوان علاوه بر توجه و رسیدگی به وظیفه تعلیم و تربیت درون خانواده باید در فعالیت های اجتماعی نیز حضور پیدا کنند.

در این نشست ˈفروغ پوراحمدیˈ مشاور فرماندار شوش در امور بانوان و خانواده نیز گزارشی از فعالسازی کانون فرهنگی خانواده ، ثبت سازمان های مردم نهاد بانوان ، ایجاد فرصت های شغلی و فعال سازی تعاونی های بانوان در قالب گروه همیار ، شناسایی زنان سرپرست خانوار و برنامه ریزی در خصوص حل مسائل و مشکلات بانوان ارائه کرد.

در پایان این نشست از بانوان فعال و شاغل در دستگاههای اجرایی شهرستان شوش با اهدای لوح تجلیل شد.ک/2

7280/648

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا