گوناگون

استاندار خراسان شمالی: مشکلات مردم با شعار و صلوات حل نمی شود

81215885 5786411

به گزارش ایرنا ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شیروان که در شهر ˈقوشخانهˈ این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باید با احساس مسوولیت تلاش کرد و برای برخورداری مردم از خدمات دولت وقت گذاشت.

وی رفتار نادرست مدیران منطقه در سالیان اخیر را موجب بروز ایجاد مشکلات و عمیق تر شدن آثار خشکسالی برشمرد و گفت: در سه سال گذشته مشکلات منطقه حادتر شده که نمونه آن افزوده شدن 90 روستا به شمار روستاهای تشنه استان است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی از ˈدروغˈ به عنوان بزرگترین خطا در عرصه مدیریت یاد کرد و افزود: آنچه را که در توان نیست نباید به مردم قول داد چرا که این امر در شان مسوولان و مردم ما نیست،

پرویزی گفت: البته با اقدامات درخور دولت تدبیر و امید در خصوص لایحه اصلاح قانون بودجه بعضی از اعداد و ارقام غیرواقعی در خصوص استان حذف شد که این امر کمک بزرگی به توسعه استان خواهد کرد.

وی وضعیت آب آشامیدنی روستایی را از مشکلات اصلی استان برشمرد و با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات به این بخش باید از منابع مطمئن استفاده شود، گفت: با توجه به کمبود آب در بسیاری از روستاها، طرحهای آبرسانی در اولویت قرار دارند و نباید دیگر شاهد آبرسانی با تانکر به روستاها باشیم.

پرویزی گفت: امسال برای استان خراسان شمالی سه هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که برای اتمام طرحهای نیمه تمام تا پنج هزار میلیارد ریال هم قابل افزایش خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی از اختصاص 4.5 میلیارد ریال اعتبار برای شهرداریهای ˈلوجلی، قوشخانه و شیروانˈ خبر داد و گفت: یک میلیارد ریال هم برای برخی از مشکلات روستاها در اختیار دهیاری ها گذاشته ایم که اگر دهیاری ها به نحو مطلوب آنرا هزینه کنند کمک ویژه ای از استانداری دریافت خواهند کرد.

فرماندار شیروان نیز مهمترین دغدغه مردم شهر ˈقوشخانهˈ را آب آشامیدنی برشمرد و افزود: هم اکنون بسیاری از روستاهای این بخش با تانکر آبرسانی می شوند که امید است با اتمام پروژه آبرسانی ˈسرانی – زیدرˈ این مشکل برطرف شود.

ˈعباسعلی صفاییˈ تبعات خشکسالی را از دیگر دغدغه های مردم این شهرستان خواند و گفت: شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی و دامپروری است و این احتمال آسیب دیدن آنها از این ناحیه را افزایش داده است.

وی بر ضرورت تکمیل پوشش مخابراتی قوشخانه، گازرسانی به این شهر و تکمیل پوشش آنتن دهی دیجیتالی شبکه های تلویزیونی در این شهر تاکید کرد.

شهرستان شیروان 157 هزار نفر جمعیت دارد و بخش قوشخانه به مرکزیت شهر قوشخانه، با 30 پارچه آبادی 14 هزار نفر را در خود جای داده است. ک/2

7186/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا