گوناگون

همسر یک شهید به «شکوه یک زندگی» جان می‌‌دهد/ بانویی با نشان درجه یک ایثار

امیرعباس کنی تهیه کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص سریال «شکوه یک زندگی» که به کارگردانی داریوش یاری برای پخش در ایام دهه فجر از شبکه دو ساخته خواهد شد، اظهار کرد: با پایان نگارش فیلمنامه توسط شعله شریعتی، این آمادگی را داریم که وارد مرحله پیش تولید شویم و امیدوارم بتوانیم تیرماه سریال را کلید بزنیم.

وی افزود: اگر پخش در زمستان قطعی باشد، بهتر است تا پایان پاییز تصویربرداری سریال به پایان برسد.

ساخت سریال براساس زندگی صاحب نشان درجه یک ایثار

این تهیه‌کننده درباره ایده اولیه سریال توضیح داد: این طرح داستانی بر اساس زندگی شکوفه ابراهیمی همسر شهید اسماعیل یعقوبی در استان اردبیل نگارش شده است. او بحمدالله در قید حیات است و سال 90 نشان درجه یک ایثار را از هیئت دولت وقت دریافت کرد. این روایت بر اساس ارائه یک الگوی مناسب در ارتباط با سبک زندگی اسلامی، ایرانی در نظر گرفته شده است.

کنی در زمینه حساسیت‌های دست گذاشتن روی موضوع زندگی همسر یک شهید برای ساخت سریال گفت:‌ جهان داستانی بر دوران پس از شهادت اسماعیل یعقوبی و تنهایی همسر شهید و تربیت 6 فرزند قد و نیم قد و البته موفق و سربلند و تحصیل کرده، متمرکز شده است.

وی در این باره که آیا این سریال به واقعیت‌های زندگی یک زن بیوه در جامعه که برخی مواقع مشکلاتی برای این قشر ایجاد می‌شود نزدیک شده یا خیر، تصریح کرد: اساسا شکوفه ابراهیمی در زندگی واقعی خود حتی به این مرز هم نزدیک نشده است. تصور تنهایی یک زن، کار و تلاش او برای تامین اقتصاد خانواده، تربیت فرزندان و رسیدگی به امور تحصیلی 6 فرزند قد و نیم قد، مجال چنین گمانه‌زنی را به این خانم و اطرافیان او نداده است.

آغاز قصه همسر شهید یعقوبی از سال 61

تهیه‌کننده «شکوه یک زندگی» ادامه داد: قصه از زمان خبر شهادت شهید اسماعیل یعقوبی در حدود سال 1361 آغاز می‌شود. احیانا بازگشت و به تصویر کشیدن صحنه‌هایی از دوران قبل و بعد از انقلاب و هنگامه دفاع مقدس هم در دستور کار خواهد بود. البته از همه مهم‌تر جزئیات و کیفیت زندگی شکوفه ابراهیمی برای ما و مدیران رسانه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا از بازیگران مختلفی برای سنین مختلف شخصیت اصلی استفاده می‌شود یا خیر، اظهار کرد: خیر. ضمن بهره‌مندی از توانایی طراحی گریم، سنین مختلفی برای شخصیت اصلی متصور شده است.

ساخت سریال در اردبیل با نیم‌نگاهی به زندگی همسر و مادران شهدا

کنی با بیان اینکه برای ایفای نقش اصلی سریال هنوز به انتخابی نرسیده‌اند، درباره پایبندی متن سریال به واقعیت گفت: ما به زندگی شکوفه ابراهیمی می‌پردازیم و البته نیم نگاهی به زندگی سایر همسران و مادران شهدا در طول دوران دفاع مقدس داریم.

این تهیه‌کننده در پایان اعلام کرد «شکوه یک زندگی» در استان اردبیل و روستاهای اطراف شهر اردبیل ساخته خواهد شد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا