گوناگون

همه در قایق محیط زیست نشسته‌ایم

معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: کندی حل مشکل پسماندها به همه کشور آسیب می‌زند زیرا همه ما در قایق محیط زیست نشسته‌ایم و هر صدمه‌ای به این قایق وارد شود زندگی همه افراد را تهدید می‌کند.

حجت شعبانپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: عدم مدیریت صحیح پسماند در استان‌های شمالی از مشکلات زیست محیطی مهم کشور محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: راه آهن، اتمام 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین و حل مشکلات پسماند گیلان از اولویت‌های کاری استانداری گیلان است. استاندار گیلان بر پیگیری و حل این سه مورد اساسی بر دیگر مشکلات استان در بخش عمرانی تاکید بیشتری دارند.

شعبانپور با بیان اینکه با استقرار 8 دستگاه زباله سوز در استان می‌توان مشکل پسماند استان را برطرف کرد، ادامه داد: برای احداث زباله سوز شهر رشت 9 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار گذاشته شده است. باید شهرداری رشت در مکان یابی برای استقرار این دستگاه سرعت عمل بیشتری از خود نشان دهد.

وی تصریح کرد: ما ادعا داریم که گیلان استانی بسیار با فرهنگ است و اگر مشکل مدیریت پسماند را نتوانیم در این استان حل کنیم در هیچ جای دیگر کشور نیز حل نخواهد شد. باید کاربردی تر در تسریع حل پسماند گیلان حرکت کنیم. از هم اکنون هر 16شهرستان استان باید برای همکاری در این زمینه وارد شوند.

شعبانپور گفت: جلسات زیست محیطی متعددی در استان گذاشته می‌شود اما گویی برخی‌ها گوششان نسبت به ساماندهی مشکلات پسماند شهرشان بدهکار نیست. ما ناچاریم به زور متوسل شویم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا