گوناگون

وجود 2000 واحد مخروبه و یا کلنگی در آموزش و پرورش کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تاکنون 3 میلیارد تومان برای احداث ساختمان نیمه‌تمام آموزش و پرورش کرمان هزینه شده است که برای اتمام این پروژه به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در صورت تأمین اعتبار 2 سال زمان نیاز داریم تا این پروژه به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «ابراهیم جهانگیری» در بازدید معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از ساختمان در حال احداث مرکز آموزش فرهنگی آموزش و پرورش کرمان گفت: این مرکز، 18 هزار مترمربع زیر بنا دارد.

وی ادامه داد: کار احداث این مرکز از سال 72 آغاز شد که تاکنون تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جهانگیری با اشاره به میزان بودجه‌ی هزینه شده در این ساختمان خاطرنشان کرد: تاکنون 3 میلیارد تومان برای احداث این ساختمان هزینه شده است که برای پایان این پروژه به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در صورت تأمین اعتبار 2 سال زمان نیاز داریم تا این پروژه به اتمام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: یکی از عللی که این طرح 20 سال از برنامه‌ی زمانبندی عقب افتاده است، مشکلات اقتصادی بوده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات عقب‌ماندگی این طرح، قرار نگرفتن این طرح در ردیف ملی و استانی بوده است و هزینه‌هایی که تاکنون در این طرح استفاده شده است از محل مازاد درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش بوده است و برای اتمام این پروژه باید در ردیف اعتباری قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به طرح‌های نیمه تمام این اداره یادآور شد: 303 پروژه‌ی نیمه تمام در کل استان وجود دارد که پیشرفت آنها بین 5 تا 85 درصد بوده است که عموماً فضاهای آموزشی و ورزشی هستند.

وی ادامه داد: این اداره آمادگی برای واگذاری پروژه‌های زیر 70 درصد را به بخش خصوصی و خیرین دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: از 4000 واحد آموزش و پرورش در استان، 2000 واحد مخروبه و یا کلنگی هستند که از جمله آن می‌توان به ساختمان مرکزی آموزش و پرورش استان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در این بازدید دکتر «محمدباقر نوبخت»، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز گفت: این پروژه از سال 72 بدون داشتن ردیف بودجه‌ای آغاز شد و طی 20 سال گذشته شناسنامه‌ای برای این طرح در سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه نشده است و در نتیجه بودجه‌ای برای این طرح در نظر نگرفته شده است.

وی ادامه داد: اینگونه طرح‌های نیمه‌تمام نشان می‌دهد اگر طرحی بدون برنامه‌ریزی آغاز شود به این شکل باقی می‌ماند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه در ماه‌های آخر سال 92 مدیرکل آموزش و پرورش کرمان برای این پروژه پیگیری‌هایی انجام داده است، خاطرنشان کرد: به علت ساختمان نامطلوب آموزش و پرورش استان کرمان، ضرورت احداث این طرح احساس می‌شود که با رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی مناسب این طرح به سرانجام می‌رسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا