گوناگون

هميلتون: ايران شانس خوبي مقابل بوسني دارد

گوين هميليتون سردبير مجله ورزشي معتبر ورلد ساکر در مورد بازي تيم ملي ايران مقابل آرژانتين در جام جهاني اظهار داشت: تيم ايران مقابل آرژانتين نمايش خوبي داشت و مقابل ستاره‌هاي بزرگ اين تيم مانند دي ماريا، هيگواين و مسي به خوبي ايستادگي کرد، اما آن چيزي که از آرژانتين انتظار داشتيم نتوانست انجام دهد. کي‌روش با تجربه بالايي که داشت توانست مسي را از کار بيندازد.

به گزارش فارس، وي افزود: در نيمه اول ايران کاملاً دفاعي بازي کرد و چند حمله هم تدارک ديد. نتيجه مساوي مي‌توانست عادلانه باشد اما ضربه فوق‌العاده مسي پيروزي شيريني را براي آرژانتيني‌ها رقم زد.

سردبير مجله ورلد ساکر در خصوص شناختش از بازيکنان ايران عنوان کرد: بازيکنان اين تيم مانند دژاگه در انگليس بازي مي‌کند را مي‌شناسم، ساير بازيکنان که در ليگ‌هاي ايران بازي مي‌کنند اطلاعاتي از آنها نداشتيم با توجه به بازي‌هايي که از ايران در دور مقدماتي ديده بودم انتظار داشتم که تيم آنها دفاعي باشد ايران از نظر سنتي دفاعي بازي مي‌کند اما آن چيزي که مرا متعجب کرد بازي خوبي مقابل آرژانتين بود هرچند که 80 درصد ورزشگاه طرفدار آرژانتين بوده و جو به سود اين تيم جريان داشت.

هميلتون در مورد اينکه چند بازيکن ايران پتانسيل بازي در اروپا را دارند؟ گفت: به نظر من دژاگه آينده‌ خوبي خواهد داشت هرچند فولام به دسته پايين‌تر سقوط کرد اما او مي‌تواند همچنان در ليگ انگليس درخشش خوبي داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سؤال که ديدار ايران و بوسني را چطور پيش‌بيني مي‌کنيد، گفت: 100 درصد بازي حياتي و سختي براي ايران خواهد بود. حقيقتاً از بازي‌هاي بوسني در جام جهاني نااميد شدم. آنها تيمي هستند که به تازگي تشکيل شده‌اند و به نظر من ايران مقابل اين تيم شانس خوبي خواهد داشت.

هميلتون در پاسخ به اين سؤال که چه برنامه‌اي مي‌تواند ايران را مقابل بوسني به پيروزي برساند، گفت: فکر مي‌کنم بوسني با همان يک مهاجم ادين ژکو بازي کند. ايران شايد نياز داشته باشد که تهاجمي بازي کند. قطعاً ديدار نزديکي خواهد بود.

سردبير مجله ورلد ساکر در مورد حذف زودهنگام انگليس از جام جهاني 2014 گفت: راستش را بخواهيد انتظارات از اين تيم زياد نبود در گروه سختي هم قرار گرفته بوديم خودمان هم احتمال مي‌داديم صعود نکنيم. خيلي نااميدکننده بود چرا که در دفاع مشکل داشتيم و اشتباهات زيادي مرتکب شديم. اگر نيمه پر ليوان را نگاه کنيم مي‌بينيد بازيکنان جوان و آينده‌‌داري در حال ورود به تيم ملي هستند اما در دفاع با مشکل مواجه هستيم به نظر من تيم‌هاي بهتري از انگليس بودند که صعود کنند.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا احتمال مي‌دهيد در بازي انگليس و کاستاريکا چند بازيکن اين تيم خداحافظي کنند، گفت: اين احتمال وجود دارد، فکر مي‌کنم يک بازي دوستانه در ومبلي لندن برگزار کنند و بعد از آن مي‌توانند کفش‌هاي خود را آويزان کنند.

هميلتون درباره اينکه نگاه‌ها به استيون جراد به دليل اشتباهاتي که در جام جهاني انجام داد، چگونه است و آيا او سپر بلاي اين ناکامي شده است، گفت: راستش را بخواهيد اشتباه او باعث شد بازي را از دست بدهيم. جراد مي‌تواند نفر اول براي سپر بلا باشد همچنين سپر بلايي مقابل مشکلات بنيادين انگليس.

سردبير مجله ورلد ساکر در مورد عملکرد وين روني در خط حمله انگليس گفت: متأسفانه در حال حاضر دوران روني رو به افول است، سنش هم بيشتر مي‌شود بايد قبول کنيم او بهترين سال‌هايش را پشت‌سر گذاشته است. هرچند وي مقابل اروگوئه در نيمه دوم بهترين بازيکن ما بود اما واقعاً براي اين بازيکن هم جام جهاني نااميد‌کننده‌اي بود.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا انگليس مي‌تواند با رحيم استرلينگ و چند بازيکن جوان ديگر اميدوار به آينده باشد، گفت: احتمالش وجود دارد، روي هاچسون هم به همين بازيکنان اميدوار است. اين ناکامي که در برزيل اتفاق افتاد، را مي‌توان به موفقيت رساند هرچند که هنوز در مورد مدافعان بي‌کيفيت نگراني‌هايي وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا