گوناگون

هنرمندان تئاتر نقش مهمی در تبیین و تحقق شعار سال دارند/ رسالت هنر نمایش در ترویج فرهنگ دینی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اسماعیلیان عصر دوشنبه در جشن اردیبهشت تئاتر لرستان در سخنانی به نقش هنر و هنرمندان در میدان مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: در عرصه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان هنرمندان رسالت خطیر و مهمی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه توفیق در این میدان در گرو استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری است، عنوان کرد: همچنین در تحقق شعار سال به ویژه در حوزه فرهنگ اهالی تئاتر نقش مهمی بر عهده دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر ضرورت توجه هنرمندان عرصه تئاتر به استفاده از مضامین و محتوای مرتبط با شعار سال افزود: به طور قطع می توان با استفاده از ابزار نمایش و تئاتر بسترسازی لازم برای تبیین و تحقق شاخصها و اهداف شعار سال را انجام داد.

نقش برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر در هم افزایی و تعامل میان هنرمندان لرستانی

حجت الاسلام اسماعیلیان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر لرستان اشاره کرد و بیان داشت: در جریان برگزاری این جشن در فضایی صمیمی هنرمندان گرد هم جمع می شوند و مسائل مختلف حوزه خود را مورد بررسی قرار می دهند.

وی به نقش این گردهمایی ها در هم افزایی و تعامل بیشتر میان هنرمندان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود مشابه چنین برنامه هایی نیز در حوزه موسیقی، تجسمی، کانونهای مساجد، تشکلهای قرآنی و … نیز برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: گردهمایی اهالی فرهنگ و هنر در بخشهای مختلف می تواند به ارتقای این حوزه و آسیب شناسی به منظور رفع کمبودها و کاستی ها کمک کند.

استفاده از نمایشنامه های بومی مورد توجه هنرمندان استان قرار گیرد

حجت الاسلام اسماعیلیان در ادامه سخنان خود به توفیقات هنرمندان تئاتر لرستان در سالهای اخیر اشاره کرد و بیان داشت: کسب عناوین متعدد در جشنواره های ملی و منطقه ای و راهیابی به جشنواره تئاتر فجر افتخاراتی بود که در این عرصه به دست آمد.

وی با تشکر از تلاش و جدیت اهالی تئاتر لرستان در عرصه های مختلف افزود: امیدواریم با برگزاری کارگاههای آموزشی شاهد درخشش هر چه بیشتر هنرمندان لرستانی در جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره بین المللی تئاتر فجر باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های این اداره کل در حوزه تئاتر اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از متون و نمایشنامه های بومی یکی از اولویت هایی است که باید مورد توجه هنرمندان عرصه تئاتر استان قرار گیرد.

حجت الاسلام اسماعیلیان به نقش تئاتر و هنر نمایش در ترویج فرهنگ دینی اشاره کرد و افزود: توجه به محتوای ارزشی و طرح مفاهیم دینی در تئاتر از دیگر مواردی است که باید مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.

وی با تاکید بر حمایت این اداره کل از متون و نمایشهای فاخر تصریح کرد: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از نمایشنامه های بومی و همچنین آثار نمایشی است که ارزشهای اجتماعی و دینی را مورد طرح و تاکید قرار می دهند.

هنرمندان تئاتر مطابق با ذائقه های مخاطبان مختلف نسبت به تولید آثار نمایشی اقدام کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از روند تخصیص اعتبارات به حوزه فرهنگ و هنر در کشور گلایه کرد و بیان داشت: روند نزولی اختصاص اعتبارات به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سالهای گذشته از جمله مصادیق این موضوع است.

حجت الاسلام اسماعیلیان با بیان اینکه در بودجه بندی ها حوزه فرهنگ و هنر به طور جدی و ویژه مورد توجه قرار نمی گیرد افزود: این امر همواره موجب ایجاد مشکلات اعتباری در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شده است.

وی در ادامه سخنان خود خواستار نزدیکی اهالی تئاتر به مردم و تولید تئاتر برای مردم شد و گفت: هنرمندان تئاتر باید توان ارتباط آثار تولیدی با آحاد مردم را بالا ببرند و مطابق با ذائقه های مخاطبان مختلف نسبت به تولید آثار نمایشی اقدام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان یادآور شد: هنرمندان و اهالی تئاتر می توانند با زبان هنرمندانه و ساده بسیاری از مفاهیم و ارزشهای اجتماعی را در جامعه ترویج دهند که این امر در گرو تولید آثار نمایشی برای مخاطب عام و اقشار مختلف مردم است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا