گوناگون

هیچ کس حق ندارد جلوتر از رهبری حرکت کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر نهاوند در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اظهار داشت: مقام معظم رهبری در هفته گذشته ضمن دیدار و ملاقات با مسئولان و اقشار مختلف مردم در فرمایشات خود تأکید کردند باید از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت شود و تیم مذاکره کننده نیز باید حافظ منافع و استقلال کشور و ملت ایران باشد.

حجت الاسلام مغیثی گفت: هیچ کس حق ندارد جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت کند و وقتی ولایت از دولت حمایت می کند وظیفه همه ما نیز حمایت از دولت است هر چند که باید مواظب بود به نام دولت اعتدال نیروهای ارزشی کنار گذاشته نشوند.

وی افزود: نیروهای ارزشی متدینین، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان و جانبازان هستند که در طول 35 سال گذشته بارها وفاداری به انقلاب و اسلام را با حضور در صحنه های مختلف نشان داده اند.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مملکت در خطر نابودی و تهدید قرار گیرد این نیروهای ارزشی و متدینین هستند که همانند قبل برای مقابله با دشمنان در صف اول مقابله و دفاع از ایران و اسلام حضور خواهند داشت.

اقتصاد مقاومتی می تواند کشور را از وابستگی به کشورهای خارجی نجات دهد

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی بیان داشت: باید در صورتی که مذاکرات به نتیجه نرسید و یا معاهده ای بین طرفین امضا نشد با  اقتصاد مقاومتی مملکت و کشور را اداره کرد چون ما کشور غنی و سرشار از ذخایر مختلفی هستیم که اگر درست از آنها استفاده و بهره برداری شود نیازی به کمک  کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام مغیثی در ادامه خطبه های نماز جمعه نهاوند با اشاره به ادامه جنایات و کشتار گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه اظهار داشت: دشمنان اسلام و قرآن وقتی در طول 35 سال گذشته موفق به نابودی و شکست انقلاب ایران در داخل کشور نشدند تصمیم به نابودی ریشه های مقاومت و بیداری اسلامی در بیرون از مرزهای ایران گرفتند که ظهور گروه داعش یکی از نمونه های اقدامات اخیر آنها است.

وی ادامه داد: در حالی امروز گروه داعش به اسم اسلام به جان مردم سوریه و عراق افتاده و وحشیانه به قتل و عام مردم این دو کشور اقدام می کند که تمام ملت ها و کشورهای جهان آگاهی دارند که این یک جنگ نیابی از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: امیدواریم مردم کشور سوریه و عراق با وحدت، مقاومت و با توجه به فتوا علما و مراجع تقلید موفق به نابودی این فتنه کور مثلث شوم عربی، غربی و رژیم صهیونیستی شوند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی گفت: در میان سکوت سازمان ملل و نهادهای حقوق بشر و مسئولان دولتهای های غربی رژیم صهیونیستی به خود اجازه می دهد دوباره به مناطق فلسطین نشین حمله و بیش از صدها نفر از مردم بیگناه و مظلوم فلسطین را شهید و یا مجروح کند.

جوانان از شب‌های طلایی قدر کمال بهره را ببرند/ حجاب باعث امنیت عمومی در جامعه می‌شود

 امام‌جمعه اسدآباد نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: مردم و به‌خصوص جوانان از شب‌های طلایی وسرنوشت‌ساز قدر کمال بهره را ببرند چراکه تقدیر یک سال انسان‌ها در این شب‌ها نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام سید موسی حسینی مجد در ادامه سلسله مباحث نظام خانواده در اسلام گفت: فرزندان بر گردن والدین خود حقی دارند که گذاردن نام نیک بر روی فرزندان یک مورد از این حقوق است.

وی بیان کرد: قرار دادن نام نیک، کمک به ازدواج فرزند و همچنین آموزش قرآن به فرزندان سه حقی است که از جانب اولاد بر پدران است.

امام‌جمعه اسدآباد اذعان داشت: وقتی‌که فرزند به سن ازدواج رسید پدر وظیفه دارد فرزند را در بحث ازدواج کمک و با کمک‌های خود در تشکیل زندگی فرزندش نقش بسزایی را ایفا کند و درصورتی‌که پدر توانایی مالی داشته باشد اما ازدواج فرزند خود را به تأخیر بیندازد تمامی گناهان بر عهده پدر و مادر است.

وی مشکلات تهاجم فرهنگی و کمبود جمعیت جوان و آمار جمعیت را از دغدغه‌های رهبر انقلاب دانست و افزود: کمبود جمعیت در جامعه به کشورهای جامعه اسلامی لطمه می‌زند و در زمان کنونی جوانان بهتر است ازدواج که یک سنت الهی است را در پیش گیرند.

حسینی مجد با اعلام اینکه باید نمازخواندن را از شروع هفت سالگی به کودکان خود آموزش دهیم، عنوان کرد: یکی از حقوق فرزندان بر پدر و مادر آموزش قران است و پدران و مادران با آموزش و سواد خواندن و نوشتن به فرزندان خود می‌توانند گام بزرگی را در رشد علمی فرزندان خود داشته باشند.

وی به روز جهانی جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: دولت‌مردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای خدمت و مدیریت جمعیت جامعه برنامه‌های بلندمدت 5 ساله در نظر بگیرند و در این راه رهبر را الگوی خود قرار دهند که مقام معظم رهبری وجود طرح‌های 20 ساله را به مسئولان گوشزد می‌کند.

امام‌جمعه اسدآباد با بیان اینکه 21 تیرماه سالروز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد است، بیان داشت: رضاخان در سال 1316 به مسجد گوهرشاد حمله کرد و این روز نیز به نام روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است.

وی گفت: حجاب مصونیت است و نه محدودیت و حجاب باعث ایجاد امنیت عمومی در جامعه می‌شود و جامعه اسلامی می‌تواند بهترین الگو ازنظر حجاب در بین جوامع اسلامی جهان باشد.

حسینی مجد بابیان اینکه جمع کثیری از دختران ایران‌زمین را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: دانشجویان و دانش آموزان درعین‌حالی که حجاب دارند به امور خود نیز رسیدگی می‌کنند چراکه این افراد حضرت فاطمه را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی در ادامه  عنوان کرد: ملت ایران در دفاع از ارکان نظام به‌خصوصولایت‌فقیه با حضور گسترده خود در سال 88 باعث شدند که فتنه سال 88 پایان پذیرد.

امام‌جمعه اسدآبادبابیان اینکه 26 تیرماه اولین شب از شب‌ها پرفضیلت قدر است، افزود: مردم و به‌خصوص جوانان می‌توانند از شب‌های طلایی و سرنوشت‌ساز قدر کمال استفاده را ببرند چراکه تقدیر یک سال انسان‌ها در این شب‌ها نوشته می‌شود.

وی با تبریک روز بهزیستی و تأمین اجتماعی به کارکنان این دو نهاد گفت: مردم کمک‌های خود را از  محرومین و معلولان دریغ نکنند و کمک‌های مردم تنها به ماه رمضان ختم نشود.

حسینی مجد اوضاع مردم غزه را وحشتناک توصیف کرد و گفت: مردم مسلمان و بی‌گناه غزه از زمین، هوا و دریا موردتهاجم رژیم صهیونیستی قرارگرفته‌اند که امیدواریم خداوند عذاب خود را بر دشمنان اسلام نازل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا