گوناگون

داعش و رژیم اشغالگر قدس دو لبه یک قیچی هستند/ نقد دولت منصفانه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با تبریک فرا رسیدن میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: کمک به نیازمندان و سالخوردگان یکی از سنت‌های حسنه‌ای بود که امام حسن مجتبی(ع) آن را در جامعه احیا کرد.

وی گفت: آن حضرت از محل درآمدهای شخصی یا موقوفاتی به نیازمندان جامعه کمک می‌کرد و سفره اکرام و اطعام ایشان همراه برای نیازمندان گسترده بود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) ابراز داشت: باید کمک به نیازمندان و مستمندان را به تأسی از سیره امام حسن مجتبی(ع) در برنامه‌های خود داشته باشیم و امروز علاوه بر مسلمانان داخل کشور باید به سایر مسلمانانی که در کشورهای اسلامی زیر ظلم و ستم قرار دارند نیز کمک کرد و مراقب توطئه‌های شوم دشمنان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات و حشیانه داعش علیه مسلمانان عراق و سوریه اظهار داشت: رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی به همراه گروه‌های تروریستی تکفیری و داعش در واقع دو لبه یک قیچی هستند که هدف آنان زیر فشار قرار دادن مسلمانان و شیعیان است.

حجت الاسلام سعیدی، افزود: امروز نمی‌بینیم که یک یهودی توسط گروه‌های تروریستی تکفیری مثل داعش کشته شود و هیچ صهیونیستی هم یک داعشی را نمی‌کشد اما هر دو گروه از آنها با قساوت و به صورت فجیع‌ترین شکل ممکن در حال کشتار مسلمانان و شیعیان هستند.

مسئولان باید به دور از حاشیه سازی در مسیر خدمت به کشور گام بردارند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار به تلاش سلطه گران به منظور ایجاد خطای محاسباتی در ذهن مسئولان کشور اشاره کردند و در این زمینه فرمودند که خطای محاسباتی سبب می‌شود امکانات، ظرفیت‌ها و اراده در مسیر تصمیمات اشتباه به هدر رود.

خطیب جمعه قم، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، نادیده گرفتن سنت‌های الهی و محصور ‏ماندن در چارچوب مادیات را از جمله خطاهای محاسباتی برشمردند، افزود: باور ما اعتقاد به وعده الهی ‏است و همگان باید این امر را جدی بگیرند و دل به بیگانگان نبندند. ‏

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مسئولان را به قدر دانستن فرصت‌ها توصیه کردند و فرمودند که در گذشته هم سابقه داشته که عنوان می‌کردند که نمی‌گذارند ما کار کنیم اما این حرف صحیحی نیست.

حجت الاسلام سعیدی، افزود: مسئولان باید به دور از حاشیه سازی در مسیر خدمت به کشور گام بردارند و سران قوا نیز در جلسات مشترکی برای مرتفع کردن مشگلات موجود تلاش کنند.

نقد دولت، منصفانه و به دور از مچ گیری باشد

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار حمایت خود از دولت و اعتماد به مسئولان نظام را اعلام کردند و از همه خواستند تا در نقدهای خود منصفانه، دلسوزانه و به دور از مچ گیری و اذیت دولت باشد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: رهبر معظم انقلاب از شعار اعتدال دولت نیز حمایت کردند و آن را شعار اسلامی برشمردند اما به کسانی که از شعار اعتدال سوء استفاده می‌کنند نیز تذکر دادند.

حجت الاسلام سعیدی، با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب ا اعتدال به آن معنا نیست که از کارهای گروه‌های ‏مومن و انقلابی که احساس وظیفه می‌کنند جلوگیری شود، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار باز هم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت کردند و ما هم برای این عزیزان که در دیدار غربت در حال دفاع از حقوق ملت ایران هستند دعا می‌کنیم و آرزوی پیروزی داریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا