گوناگون

واقعه غدير بايد در راستاي اتحاد ميان شيعه و سني تبيين شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: عید غدیر باید محور اتحاد میان مسلمانان باشد و نباید به نحوی عمل شود كه اتحاد میان شیعه و سنی خدشه دار شود.

وی با بیان اینكه عید غدیر از مهمترین اعیاد مسلمانان است، تاكید كرد: در این عید مهم باید لباس های تمیز و آراسته بپوشید و صله ارحام به جای آورید و آن را پاس داشته و قدر بدانید.

مسائل مهم جهان اسلام فراموش نشود

معزالدینی با بیان اینكه وحدت میان مسلمین باید در همه حال حفظ شود و مسائل مهم جهان اسلام نیز فراموش نشود، عنوان كرد: مسئله مهم جهان اسلام به فرموده امام و رهبری، مسئله فلسطین و امروز نیز مسئله داعش است كه هرگز نباید فراموش شود ضمن اینكه خطر استكبار جهانی را نیز نباید از نظر دور داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یكی از مهمترین خطراتی كه اسلام و شیعه را تهدید می ‌كند، عنوان كرد: داعش و داعشیان خطر بزرگ اسلام هستند زیرا به اسم اسلام جنایات بزرگی مرتكب می‌شوند در حالی كه اسلام دین رحمت، شفقت و مودت است.

معزالدینی تاكید كرد: هر كس مذاق اسلام را درك كرده باشد، از ریشه و بنیان با داعش و داعشی مخالف و دشمن است و هرگز هیچ ‌یك از اقدامات آنها را تایید نمی‌كند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریك هفته نیروی انتظامی و سی‌ امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات و امنیت كشور اظهار داشت: اگر جامعه نا امن باشد، زندگی در این جامعه دچار خدشه می‌شود و حتی عبادت نیز در شرایط آرامش متفاوت از شرایط خطر و نا امنی است.

معزالدینی بیان كرد: مردم همواره از امنیت به عنوان یكی از نیازهای اصلی و اساسی خود یاد می‌كنند و به طور قطع اگر به مردم خبر دهند كه داعشی‌ها به آنها نزدیك شده ‌اند، لقمه‌ای غذا از گلوی كسی پایین نمی‌رود.

اگر امنیت مردم تامین باشد، عبادت آنها نیز پیشرفت می كند

امام جمعه موقت یزد عنوان كرد: مقوله امنیت در جامعه آنقدر مهم است كه خدا در قرآن به امنیت و آسایش در معیشت اشاره می‌‌كند و می‌گوید اگر اینها تامین بود، عبادت مردم نیز پیشرفت می ‌كند.

وی با اشاره به فعالیت پلیس در حوزه ‌های مختلف خاطرنشان كرد: پلیس در همه زمینه‌‌ها از راهنمایی و رانندگی گرفته تا جلوگیری و مقابله با سرقت و موادمخدر و… فعال است و به خاطر فعالیت ‌های پلیس، كشور در آرامش و در شرایط پیشرفت قرار گرفته است.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: همراهی و همكاری مردم با پلیس و مشاركت مردم در تامین امنیت، به طور قطع پلیس را در ارائه خدمات بهتر به جامعه كمك خواهد كرد.

معزالدینی همچنین با اشاره به فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی در كشور عنوان كرد: باید یك دیده بیدار و تیزبین در جامعه وجود داشته باشد كه تحركات ضد اسلام و انقلاب را كنترل كند و مبارزه با گروه‌‌های خرافی و انحرافی، رصد مسائل سیاسی و اقتصادی و… در دستور كار وزارت اطلاعات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا