گوناگون

وجود 1.5میلیارد تن ذخایر معدن در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: مجموع ذخائر معدنی استان حدود 1.5 میلیارد تن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی،«علیرضا جمیع» صبح امروز(دوشنبه سوم شهریورماه) در جمع خبرنگاران گفت: در سطح استان حدود 466 پروانه‌ی بهره‌برداری صنعتی با 750 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 10هزار و 650 نفر اشتغال صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه جوائز تأسیس در دستور کار سازمان قرار گرفته است، گفت: حدود 500 جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری 3700 میلیارد تومان و حدود 20هزار نفر اشتغال صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور 20 شهرک و ناحیه‌ی صنعتی با امکانات زیربنایی لازم در استان گفت: تولیدات عمده‌ی استان شامل لاستیک، سیمان، کاشی، سرامیک، سازه‌های فلزی، قطعات بتونی و خوراک دام است.

جمیع یادآور شد: در بخش معدن 352 فقره پروانه بهره‌برداری با ذخیره 903 میلیون تن و استخراج سالیانه 7.8 میلیون تن صادر شده است.

وی ادامه داد: 117فقره گواهینامه کشف معدن با 576 میلیون تن ذخیره و 414 فقره پروانه اکتشاف صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی مجموع ذخائر معدنی استان را حدود 1.5 میلیارد تن برشمرد و افزود: به صورت عمده از هر 100 پروانه اکتشاف 20 پروانه منجر به پروانه کشف می‌شود.

جمیع افزود: در بخش بازرگانی نیز از ابتدای سال 83 تا 92، 466 کارت بازرگانی صادر و 27 هزار کارت مبادلات مرزی بر اساس سرپرست خانواده، همه‌ی صادرات استان اعم از بازارچه و گمرکات 700 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی استان هیدروکربن، سیمان، کاشی و سرامیک، خوراک دام و طیور، موکت و لوله‌های خرطومی بوده و فرش دستباف و زعفران از گمرکات دیگر صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در خصوص تعداد واحدهای صنفی در سطح استان تصریح کرد: 23 هزار واحد صنفی در 122 اتحادیه شکل گرفته است.

جمیع ادامه داد: در بحث بازرسی‌های بازار نیز تا پایان مرداد 33 هزار بازرسی انجام شده که به ثبت 715 پرونده تخلف به ارزش ریالی یک میلیارد و 175میلیون ریال منجر شده است.

وی یادآور شد: در بحث تثبیت قیمت شیر برای مابه‌التفاوت یک میلیارد و 80 میلیون تومان به دامداران تولیدکننده و در بخش تنظیم بازار میوه نیز حدود 600 میلیون تومان داده شده است.

جمیع خاطرنشان کرد: اقدامات موثری در ارتباط با مقررات‌زدایی و تسهیل شرایط کسب و کار نیز از سوی دولت انجام شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا