گوناگون

داروسازان جایگاه حساسی در حوزه سلامت دارند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز اظهارکرد: داروسازان پیوندی تحسین برانگیز میان طب، صنعت و درمان برقرار ساخته‌اند تا با تکیه بر توانایی‌ها، تجارب و دانش ارزشمند خود، نقشی مؤثر در تسکین‌آلام دردمندان ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان شرقی، محمدحسین صومی با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن روز داروساز ضمن تبریک فرارسیدن سالروز بزرگداشت دانشمند شهیر ایرانی حکیم زکریای رازی و روز داروساز به تمامی داروسازان پرتلاش دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز، گفت: داروسازان از جایگاهی بسیار مهم و حساس در حوزه سلامت برخوردارند.

وی در این پیام افزود: علم داروسازی از پیشینه‌ای به قدمت تاریخ خود انسان برخوردار است، این رشته ‌علمی پس از ظهور اسلا‌م در کنار سایر شاخه‌های علوم بشری، مورد توجه و اهتمام مسلمانان قرار ‌گرفت و قرآن کریم و احادیث خود یکی از سرچشمه‌های اصلی و مهم دیگر، مسلمانان را به فراگرفتن این علم رهنمون ساخت.

وی ادامه داده است: پنجم شهریور سالروز بزرگداشت دانشمند عالی مقام جهان اسلام حکیم محمد زکریای رازی طبیب، شیمیدان، داروشناس و داروساز ایرانی و روز داروساز است، گر چه بهانه اولیه این نامگذاری، تقارن آن با سالروز بزرگداشت داروساز، پزشک و حکیم افتخار آفرین مسلمان ایرانی محمد بن زکریای رازی است اما ناگفته پیداست که اختصاص این روز به این عنوان، به نوعی ارج گذاشتن به جایگاه داروساز در نظام سلامت و تاکید بر نقش مهم و بی‌بدیلی است که داروسازان در حفظ و بازیابی گرامی‌ترین وجه وجود آدمی یعنی سلامت ایفا می‌کنند.

صومی تاکید کرد: طی چند دهه اخیر شاهد فعالیت‌های گسترده آنها برای بالابردن سلامت عمومی جامعه در عرصه‌های تولید علم، شکوفایی صنایع داروسازی، تولید داروهای با کیفیت و تکنولوژی بالا بوده‌ایم.

صومی همچنین گفته است: داروسازان ارجمند دانشگاه نیز همگام با سایر اعضای جامعه پزشکی کشور حضوری تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی و خدمتگزاری به مردم شریف کشور را داشته و پیوندی تحسین برانگیز میان طب، صنعت و درمان برقرار ساخته‌اند تا با تکیه بر توانایی‌ها، تجارب و دانش ارزشمند خود، نقشی مؤثر در تسکین‌آلام دردمندان ایفا کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا