گوناگون

وجود 190 واحد صنعتی بحران‌زا در زنجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، گفت: هم‌اکنون 190 واحد صنعتی بحران‌زا در استان داریم که 80 درصد آن‌ها با مشکل نقدینگی و 20 درصد نیز با کمبود مواد اولیه دست به گریبان‌ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی زنجان، «ناصر صیدی» ظهر امروز(شنبه 18 مردادماه) در نشست مطبوعاتی ضمن تبریک بمناسب روز خبرنگار، با بیان اینکه متأسفانه تا به امروز شرکت شهرک‌های صنعتی استان جایگاه واقعی خود را در به دست نیاورده و هر کس به خود اجازه می‌دهد در این حوزه اظهارنظر کند، افزود: این در حالی است که 21 مردادماه، شاهد پنجاهمین سالگرد تأسیس این شرکت در ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 22 شهرک و ناحیه‌ی صنعتی مصوب در استان داریم که از این تعداد، 13 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری است، تصریح کرد: 9 شهرک و ناحیه‌ی صنعتی در استان شامل شهرک صنعتی ایجرود، ابهر چهار، صائین‌قلعه، سلطانیه، زنجان سه، زنجان چهار، ناحیه صنعتی خدابنده، ارمغانخانه و زنجان از 15 سال پیش تا به امروز مصوب شده، اما کار خاصی در آن‌ها نشده است.

این مسئول با یادآوری اینکه 1366 قطعه‌ی زمین در 13 شهرک صنعتی واگذار شده است، اظهار کرد: از این تعداد، 645 قطعه زمین، به واحد صنعتی تبدیل شده و پروانه‌ی بهره‌برداری اخذ کرده‌اند که از این تعداد نیز 458 قطعه زمین واگذار شده در حال فعالیت است. هم‌چنین 50 درصد زمین‌های فروخته شده، به واحد صنعتی تبدیل شده که از این تعداد، 70 درصد فعال و 30 درصد نیز غیرفعال است.

صیدی با بیان اینکه در طول هفت ماه گذشته 2428 هکتار زمین در 13 شهرک و ناحیه صنعتی داریم، خاطرنشان کرد: از این مقدار، 1285 هکتار زمین صنعتی و بقیه خیابان، فضای سبز، ساختمان اداری و …. است. از طرفی، مقرر شد امسال کلنگ شهرک صنعتی زنجان سه، چهار و ناحیه صنعتی به زمین زده شود. هم‌چنین کلنگ‌زنی شهرک صنعتی سلطانیه و صائین‌قلعه نیز جزو برنامه‌های امسال به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا