گوناگون

کارهای بزرگ و مسئله‎های حل نشدنی را به جهاد واگذار کنید

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان معتقد است کار در این واحد به روحیه جهادی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سید علی‎نادر دهقانی الوار امروز شنبه در مراسم گرامیداشت 16 مرداد سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی گفت: ابتدا روز خبرنگار را به خبرنگاران موفق ایکنا و ایسنا که محصول جهاد دانشگاهی هستند، تبریک می‎گویم. امیدوارم دوستان عزیز در بستر این نهاد انقلابی قلم بزنند و عامل رشد، پویایی و تکامل جهاد دانشگاهی باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: وجه تمایز جهاد دانشگاهی با ساختارهای دیگر چیست که مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری می‎گویند جهاد دانشگاهی یک سمت‎گیری و حرکت است. پاسخ این سوال کجاست؟ مگر ما در کشور اداره، سازمان یا مراکز آموزشی و علمی کم داریم که جهاد دانشگاهی به سمت‎گیری و حرکت تبدیل می‎شود؟

دهقانی اضافه کرد: حال پاسخ این سوال کجاست؛ بزرگان بهتر از من می‎دانند و اطلاع دارند که انقلاب اسلامی محصول یک دغدغه بود، دغدغه‎ای که بخشی از آن در آموزه‎های دینی ما نهفته بود و بخشی در برنامه‎های توسعه و سیاست‎گذاری‎ها که از زمان ملی شدن صنعت نفت و حتی قبل از آن آغاز و با رهبری امام خمینی(ره) به یک دغدغه اصلی تبدیل و در سال 57 به پیروزی رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان یادآور شد: جهاد دانشگاهی به‎خاطر ایجاد خودباوری و شکل‎گیری فعالیت‎های دانش بنیان تأسیس شد ولی باز تفاوت ما این بود، دوستانی که موسس و بنیان‎گذار جهاد دانشگاهی بوده‎اند همگی از موسسان و افراد موثر انقلاب اسلامی بودند و بنابراین چکیده‎ها و آرمان‎های انقلاب را می‎توان در جهاد دانشگاهی پیدا کرد.

دهقانی تصریح کرد: کسی به ما دستور نداده بود روی سلول‎های بنیادی کار کنیم، با این حال رویان در دهه 70 در یک مجموعه 10 متری شکل گرفت و امروزه به جایی رسیده که از لحاظ فعالیت‎های پزشکی ایران را در رده نهم دنیا قرار داده و ما را تا این اندازه ارتقا داده است. جهاد دانشگاهی حرکت‎های بزرگ دیگری انجام داده که ویژه ساختاریست که آرمان‎های انقلاب را می‎داند، دغدغه داشته و برای پیشبرد اهداف این ساختار و سازمان به‎نام انقلاب برنامه دارد. جهاد دانشگاهی سعی کرد با چنین ساختاری فعالیت کند که نیاز به دستور و بخشنامه نداشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان تأکید کرد: اگر همکاران جهادی به این نکته مهم اعتقاد داشته باشند و آن را دریابند که با روحیه جهادگرانه خواهیم توانست مرزهای دانش را به راحتی طی کنیم، می‎توانیم آغازگر حرکت‎های بسیار موفق برای پیشرفت استان و محور توسعه باشیم.

وی با اشاره به دست‎آوردهای جهاد دانشگاهی در لرستان، ادامه داد: ما هم می‎توانیم علم و دانایی را به محصول تبدیل کنیم و به خودباوری برسیم. جهاد دانشگاهی لرستان تصمیم گرفته در راستای خودباوری جوان‎ها و پیشرفت تلاش کند و از همه دوستان، خانواده‎ها و مدیران تقاضا دارم که ما را برای رسیدن به این هدف یاری دهند. در دیداری که با مهندس بازوند استاندار لرستان داشتیم گفتم که کارهای بزرگ را به ما محول کند و هر جایی احساس کرد مسئله‎ای حل نشدنی است، جهاد دانشگاهی به‎عنوان یک نهاد انقلابی، پیشتاز و با جرأت حاضر است که وارد عرصه شود و به فضل الهی موفق خواهیم شد.

دهقانی با بیان این‌که تأسیس جهاد دانشگاهی در لرستان لطف خداوند و یک فداکاری بود، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون در همه زمینه‎ها موفق بوده‎ایم و دست‎آوردهای خوبی نیز حاصل شده است. امیدوارم خداوند توفیق دهد که جهادگر بمانیم و در توسعه استان نقش‎آفرینی کنیم. از همه اعضای واحد لرستان که فداکارانه فعالیت می‎کنند، کمال قدردانی و سپاس را دارم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا