گوناگون

وجود 35 نقطه گردشگري در كردستان/ جذب سرمايه گذار در منطقه آبيدر در دستور كار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، آرمان وطن دوست صبح امروز سه شنبه در جلسه ستاد سرمايه گذاري در منطقه نمونه گردشگري آبيدر سنندج اظهار داشت: از مجموع بيش از هزار و 200 منطقه نمونه گردشگري در سطح كشور 35 مورد آن مربوط به استان كردستان است.

وي با اشاره به برنامه هاي جدي دولت در راستاي واگذاري مناطق نمونه گردشگري به بخش خصوصي بيان كرد: تاكنون و با پيگيري هاي صورت گرفته براي دو منطقه نمونه گردشگري در استان كردستان موافقت نامه جذب سرمايه گذار بخش خصوصي صادر شده و پيگيري براي ساير مناطق نيز در دست پيگيري است.

معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان با اشاره به وضعيت آبيدر سنندج به عنوان يكي از مناطق نمونه گردشگري در استان يادآور شد: در سال 92 موافقت نامه اين منطقه براي شهرداري سنندج صادر شده است.

وي با بيان اينكه هم اكنون آبيدر ظرفيت هاي لازم براي جذب سرمايه گذار بخش خصوصي را دارد، عنوان كرد: شهرداري سنندج مي تواند مناطق داراي اولويت براي اجرايي نمودن و سرمايه گذاري را زير نظر ادارات مرتبط و با رعايت قانون و مقررات به سرمايه گذار واگذار كند.

وطن دوست با اشاره به ظرفيت هاي آبيدر در راستاي جذب سرمايه گذار ادامه داد: آبيدر به عنوان مهمترين منطقه نمونه گردشگري استان كردستان و شهر سنندج محسوب مي شود كه بايد به زير ساخت ها ي گردشگري آن توجهي وي‍ژ اي نمود و ضمن بهره برداري از امكانات موجود در راستاي توسعه اين منطقه برنامه ريزي كرد.

وي به بحث ايجاد رصد خانه و تله كابين در دامنه كوه آبيدر سنندج اشاره كرد و گفت: متاسفانه سرمايه گذاران فقط به ديد سرمايه گذاري وارد منطقه ابيدر مي شوند و به مسايل و قوانين پيش روي اراضي توجهي ندارند كه بايد اين مد نظر قرار گيرد.

مدير كل دفتر فني استانداري كردستان نيز در ادامه اين جلسه با اشاره به وضعيت كنوني آبيدر سنندج گفت: دامنه آبيدر يكي از مناطق گردشگر پذير شهر سنندج است و نيازمند توسعه طرحهاي گردشگري است.

حشمت الله صيدي با اشاره به لزوم برنامه ريزي بهتر ادارات و سازمان هاي دولتي مسئول در راستاي بهره برداري از ظرفيت آبيدر عنوان كرد: همه ادارات و سازمان هاي دولتي مسئول موظف اند تعدادي از طرحهاي گردشگري را در قالب ضوابط و مقررات به سرمايه گذار واگذار كنند تا شاهد توسعه و رونق گردشگري در اين منطقه باشيم .

وي افزود: مابه لحاظ توسعه طرح هاي گردشگري و اقتصادي عقب هستيم بايد در اين منطقه طرح هاي جامعي ايجاد شود طرح هايي كه ارزش و جانمايي اجرايي دارند تا بتوان استان و شهر سنندج را در بحث گردشگري توسعه داد.

مدير كل دفتر فني استانداري كردستان يادآور شد: گردشگر وقتي وارد شهر سنندج مي شود تنها جايي كه مي توان وي را هدايت كرد دامنه آبيدر سنندج است و متاسفانه هيچ جاذبه و مكان تفريحي در سطح شهر سنندج وجود ندارد پس ادارات مرتبط بايد دست به دست هم دهند تا طرحهاي گردشگري در اين منطقه اجرايي کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا