گوناگون

کرمانشاهی ها مراقب کلاهبرداری اینترنتی به بهانه توزیع سبد کالا باشند

اسدالله زحمتکش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روزهای اخیر موضوع توزیع مجدد سبد کالا دست مایه ای برای افراد فرصت طلب شده است که طی آن بتوانند دست به سرقت های اینترنتی بزنند.

وی ادامه داد: نمونه آن دستگیری یک سارق اینترنتی توسط پلیس فتا کرمانشاه بود که روز گذشته و پس از رهگیری های سایبری به دام افتاد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در تشریح چگونگی این سرقت و بازداشت سارق اظهار داشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد به شکلی مشکوک از حساب بانکی وی مبلغی معادل یک میلیون و 800 هزار ریال برداشت شده است در حالی که او هیچ پرداختی با این مبلغ نداشته است.

وی ادامه داد: مالباخته چگونگی پی بردن به این سرقت را چک کردن حساب بانکی خود توسط بانک عنوان کرد که با توجه به اظهارات وی پلیس اقدامات تحقیقاتی خود را آغاز کرد.

زحمت کش گفت: پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد سارق فردی بوده است که به بهانه ثبت نام برای کالای یارانه ای کارت مالباخته را گرفته و با فعال کردن رمز دوم در فرصتی دیگر اقدام به خارج کردن پول از حساب بانکی وی کرده است.

رئیس پلیس فتای کرمانشاه به همشهریان کرمانشاهی یادوری کرد که فریب افراد سود جو را نخورده و در مواردی اینچنین به اخبار رسمی و درگاه های اینترنتی شناسنامه دار مراجعه کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد:شهرواندان باید کارتهای عابر بانک خود را به خوبی محافظت کرده و از در اختیار قرار دادن آن به افراد فرصت طلب اکیدا خود داری کنند.

وی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با مشکلات اینچنینی پس از مراجعه به پلیس فتا می توانند حادثه اتفاق افتاده برای خود را پیگیری کنند و پلیس نیز رفع این دغدغه ها را وظیفه خود دانسته و در اسرع وقت به آنها رسیدگی می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا