پیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ورود هواپیمای تمام برقی X-Plane VTOL به صنعت هوایی + عکس

ورود هواپیمای تمام برقی X-Plane VTOL به صنعت هوایی در حالی وارد معرفی شد که سازمان پروژه‌های پیشرفته دفاعی آمریکا سال ها تلاش کرده است که بتواند هواپیماهای برقی و بهینه ای طراحی و تولید کند که در این میان هواپیمای تمام برقی X-Plane VTOL با مجموعه بال‌های ثابت و قابل چرخش را به عنوان طرح برتر معرفی کرد. با میهن پست همراه شوید.

ورود هواپیمای تمام برقی X-Plane VTOL به صنعت هوایی اگر چه می تواند آغاز انقلاب و تغییر در تولید هواپیماهایی سبک با شد اما ای هواپیمای یعنی VTOL یک هواپیمای نمایشی با قابلیت کسب حداکثر سرعت ۷۴۰ کیلومتر در ساعت با محموله‌ای با وزن ۵۴۴۳ کیلوگرم است و محصول مطالعاتی شرکت Aurora Flight Sciences است که برنامه نهایی این شرکت ساخت هواپیمای تمام برقی با قابلیت پرواز افقی و عمودی است.

البته باید گفت که در خصوص تولید این هواپیما سازمان مطالعاتی «دارپا» اعلام کرد: طرح هواپیمای VTOL حاصل بیش از ۵۰ سال تجربه این شرکت بوده که از نظر طرح و کارایی و همچنین بازده پروازی طرح برگزیده و برتر است.

هواپیمای برگزیده سازمان “دارپا” برای تامین انرژی پروازی از ۲۴ پروانه استفاده می‌کند. آرایش موتورها در این هواپیما به صورت ۱۸ عدد در بال عقب و ۶ عدد در بال جلویی است و مجموعه انرژی تولیدی موتورهای این پرنده نیز حدود ۴۰۰۰ اسب بخار معادل سه مگاوات است.

با هم در میهن پست تصاویری از هواپیمای تمام برقی X-Plane VTOL را تماشا می کنیم.

منبع:gizmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا