گوناگون

وزیر بهداشت:دو هزار خانه بهداشت امسال در کشور بازسازی می شود

81206955 5770877

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈسید حسن قاضی زاده هاشمیˈ ، عصر چهارشنبه در نشست با رییس، معاونان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج بدون اشاره به رقم مشخصی افزود: اعتبار مناسبی برای نوسازی این تعداد خانه بهداشت اختصاص داده شده تا هر چه زودتر این مکان ها مورد استفاده قرار گیرند.

وی به حضور خود در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش دیشموک و قلعه رییسی و بازدید از بیمارستان های شهرهای دهدشت، گچساران و یاسوج اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم با وجود تمام مشکلات امسال توجه ویژه ای به بخش بهداشت و درمان داشته است.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: در سال جاری باید در پزشکان، کارکنان و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی تغییر رفتار ایجاد شود تا سطح رضایت مندی و آرامش مردم افزایش یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به این که تمام مسوولان باید در حوزه مدیریتی خود به نحو شایسته ای عمل کنند، بیان کرد: هرچند در حوزه سلامت گام های موثری برداشته شده ولی خدمات رسانی مطلوب و رضایت مندی کامل مردم زمان می برد.

وی یکی از معضلات حوزه درمان را کمبود فضاهای فیزیکی و مراکز بهداشتی درمانی اعلام کرد و گفت: دولت برای تامین منابع جدید در این زمینه محدودیت هایی دارد که تنها راه حل این مشکل جلوگیری از ساخت و ساز فضاهای فیزیکی غیر ضرور است.

قاضی زاده هاشمی افزود: یکی از اشتباهات دولت گذشته ، احداث زیرساخت های بهداشتی و درمانی گسترده در کشور بود و بخش زیادی از اعتباراتی را که باید صرف نیازهای بیماران و حقوق کارکنان بیمارستان ها می شد به این امر اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: این امر بیماران را به سوی مراکز خصوصی سوق داد و موجب کاهش خدمات بیمارستانی در بخش دولتی و اجبار بیماران برای صرف هزینه های بیشتر شد.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: این وزارتخانه از هرگونه ساختمان سازی و تعریف پروژه جدید در حوزه بهداشت و درمان بدون تامین اعتبار جلوگیری خواهد کرد و این رویکرد را از سیاست های قطعی خود می داند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از مطالب خود ، راه اندازی مجموعه های درمانی و کلینیک ها در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد را ضروری دانست و گفت: باید با استفاده از اعتبارات استانی ، بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج تا دو سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

قاضی زاده هاشمی افزود: برای نخستین بار اعتبارات ناشی از هدفمندی یارانه ها به بیمارستان ها اختصاص داده شد تا دانشگاه های علوم پزشکی دخل و تصرفی در آن نداشته باشند و مدیران بیمارستان ها می توانند با صرفه جویی کسری اعتبارات را جبران کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به این که در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد ، ارتقای رشته های مختلف پزشکی باید انجام شود، بیان داشت: همچنین مراکز آموزش بهورزی، پرستاری و مرکز فوریت های پزشکی نیز در این مناطق ایجاد و در راه اندازی رشته ها ، بومی گزینی باید رعایت شود.

وی گفت:استعدادهای بالقوه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با ارائه آموزش می توانند خدمات رسانی کنند و دولت هم مصمم به رفع کسری اعتبارات در این استان است که این امر به تدریج انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست برای قدردانی از خدمات ارزشمند گروه نورآوران سلامت در منطقه محروم دیشموک و اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد ، لوح سپاسی به سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اهدا شد.

تیم نورآوران سلامت از بیستم فروردین تاکنون در دیشموک واقع در250کیلومتری یاسوج مشغول عرضه خدمات به جمعیت 20هزار نفری این منطقه محروم است.ک/2

671/7533 /679

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا