گوناگون

وزیر راه و شهرسازی از پروژه بین المللی راه آهن گرگان اینچه برون بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی در این بازدید که صبح پنجشنبه انجام شد از مراحل ساخت و اجرای راه آهن گرگان اینچه برون که ایران را به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیایی متصل می کند دیدن کرد.

اجرای طرح خط آهن گرگان – اینچه برون توسط قرارگاه خاتم الانبیاء انجام می شود. قرارداد این طرح در سال 90 منعقد شده و آغاز اجرای آن در سال 91 کلید خورد.

این راه آهن به طول 80 کیلومتر گرگان را به اینچه برون و ترکمنستان متصل می کند و در طول اجرا هم دارای 10 تقاطع غیر همسطح، با راه های اصلی و فرعی و روستایی دارد. از این 10 تقاطع 7 مورد در مرحله آسفالت است و بقیه موارد هم در مرحله خاک ریزی است.

در طول مسیر این راه آهن چهار ایستگاه و 46 خط توسعه وجود دارد که ساختمان ایستگاه ها در حال انجام است. ساختمان ایستگاه اینچه برون نیز با مساحت 3 هزار متر مربع در مدت کوتاه 4 ماه اجرا شد.

عملیات اجرایی راه آهن این پروژه به اتمام رسیده و اقدامات روسازی و جوشکاری صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم در بازدید از این مسیر، گفت: در سال های گذشته به علت مشکلات مالی در تامین منابع این مسیر دولت دچار مشکل شد و همین عمر باعث کندی روند پیشرفت این طرح شد.

علی بخش رستمی افزود: در این بازدید که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شده در نظر داریم تا روند اجرای طرح و نیازهای آن اعلام شود تا دولت بتواند در این رابطه گام های موثر تری را بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بازدید از پروژه‌های بیمارستان 320 تختخوابی آیت‌الله طاهری گرگانی، بافت فرسوده و طرح آفتاب، جلسه با دانشگاهیان، دیدار با مدیران اصناف و حرفه ورزان در استانداری گلستان و همچنین بازدید از پروژه بیمارستان 96 تختخوابی بندرگز از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی در گلستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا