گوناگون

پیگیری تکمیل مدارس نیمه کاره از اولویت برنامه های فرمانداری سمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین صبح پنجشنبه در جلسه پیگیری مشکلات مدارس نیمه کاره در دست احداث شهرستان سمنان در محل فرمانداری با اشاره به جمعیت بیش از 180 هزار نفری شهرستان که از این تعداد بالغ بر 33 هزار نفر را دانش آموزان در مقاطع مختلف تشکیل می دهند، افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی و مشکلات پیش آمده برای تحصیل دانش آموزان در سال 92، پیگیری تکمیل مدارس نیمه کاره از اولویت برنامه های عملیاتی سالجاری است.

وی از دستگاه های متولی خواست با برنامه ریزی مدون برای حل این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 فرماندار شهرستان سمنان ضمن اشاره به اینکه پیگیری ها باید منتج به نتیجه باشد افزود: مدارس تکمیل شده حداقل باید یک ماه قبل از شروع سال تحصیلی سال 93 تحویل به آموزش و پرورش شهرستان شود.

سعدالدین با تاکید بر شناسایی موانع پیشروی در تکمیل مدارس نیمه تمام گفت: باید با اولویت قرار دادن پروژه های نیمه کاره که از نظر اهمیت بیشتر و به اعتبارات کمتری نیاز دارند با توجه شاخص های تعیین شده و با همکاری و هماهنگی دستگاه های متولی در فراهم آوردن فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان شهرستان تسریع شود.

وی از بسترسازی مناسب برای دعوت از خیرین مدرسه ساز خبرداد و گفت: خیرین نیک اندیش مدرسه ساز بازوان توانمند دولت در تکمیل و احداث پروژه های آموزشی هستند و این امر می تواند اهداف نظام آموزشی را در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی محقق کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان این اقدام خداپسندانه و ماندگار را جای تقدیر و تشکر دانست.

سعدالدین با بیان اینکه فعالیت های فراوانی در طول دوران انقلاب اسلامی برای احداث مدارس صورت گرفته است گفت: با توجه به افزایش جمعیت باز هم کمبودهایی در حوزه احداث مدارس و اماکن آموزشی وجود دارد که با کمک خیرین مدرسه ساز می توان در این مسیر خدمت بیشتری به مردم شریف شهرستان ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: خیرّین نیک اندیش با انفاق مال و سرمایه خویش با خداوند معامله کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دست یابی به اهداف والای آموزشی و پرورشی یاری خواهند کرد.

مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان نیز در این جلسه با اعلام 72 پروژه مدارس در دست ساخت که بطور نیمه کاره در سطح استان وجود دارد گفت: مدارس موجود در سطح استان در حال حاضر بالای 60 درصد تخریبی اند که دو عامل افزایش قیمت ها و قراردادهای منعقد شده سال 1390 در عدم تکمیل و ساخت بخش از این مدارس تاثیرگذار بوده است.

ابوالفضل دربانی بر اساس اولویت، تکمیل پروژه ها را خوابگاه، مدارس ابتدایی دخترانه، راهنمایی دخترانه و ابتدایی پسرانه و راهنمایی دخترانه عنوان و مقرر شد این اولویت ها به خیرین مدرسه ساز شهرستان اعلام شود.
وی در خاتمه با بیان اینکه استان سمنان 422 خیر مدرسه ساز دارد افزود: خیران نیک اندیش استان 70 قطعه زمین و 9 واحد منزل مسکونی با هدف امر ساخت و ساز مدرسه در این استان اهدا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا