گوناگون

وظیفه ستاد سازمان اوقاف برنامه ریزی، هدایت و نظارت بر برنامه هاست

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، صبح روز گذشته 7 اردیبهشت ماه در جلسه توجیهی بازرسی از برنامه های سال 1392 ستاد سازمان اوقاف با بیان اینکه مدیران کل استانهای خراسان رضوی، تهران، البرز و قم به عنوان رؤسای هیئتهای بازرسی از ستاد سازمان انتخاب شده اند، اظهارداشت: اعضای هریک از این هیئتها از استانها مختلف و از کارشناسان مربوط به هر یک از حوزه های کاری انتخاب شده اند و برای دومین سال است که بازرسی از برنامه های ستادی سازمان توسط بازرسین استانی انجام می شود.

وی با توصیه به معاونان و مدیران کل ستادی سازمان، مبنی بر همکاری و ارائه گزارش های همه جانبه و منصفانه به هیئت بازرسی تصریح کرد: در قالب برنامه های پیش بینی شده برای سال 1392 ، گزارشهای خود را بازرسین ارائه کنید و از پراکنده گویی با توجه به حجم بالای کاری در ستاد سازمان پرهیز کنید.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه نمره ارزیابی ستاد نباید پایین تر از 85 و در استانها نباید کمتر از 80 باشد، افزود: در صورت کسب نمره کمتر از این حد تشویق صورت نخواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این بازرسی ها از دفتر ریاست تا تمام معاونتها و ادارات کل ستادی صورت می گیرد، گفت: بازرسی از ستاد باید متناسب با شأن آن باشد زیرا ستاد وظیفه برنامه ریزی، ابلاغ برنامه ها، هدایت و راهبری، نظارت و ارزیابی را برعهده دارد و با این نگاه باید بازرسی صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه برخی از بخشهای ستاد شأن اجرایی دارند، تصریح کرد: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم از جمله برنامه های اجرایی ستاد سازمان اوقاف است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه شناسایی موارد خروج از برنامه و ورود به کارهای اجرایی و تصدی گری امور، ازجمله وظایف بازرسی از ستاد است، تاکید کرد: نتایج این بازرسی ها باید در تقویت نقاط قوت و رفع نقایص جهت حرکت روبه جلو و دستیابی به کمال در این سازمان نقش آفرین باشد.

وی با اعلام اینکه ایجاد هماهنگی، همدلی، وفاق و وحدت رویه در تمامی بخشهای زیرمجموعه استانی و شهرستانی از وظایف ستاد است، ادامه داد: هر مدیری در مجموعه خود و زیرمجموعه های استانی باید این وحدت رویه را ایجاد کند و در بازرسیها باید این مهم بررسی شود زیرا هر قدر مجموعه ستاد، هماهنگ و متحد حرکت کند، آثارش دیده می شود و هرقدر ناهماهنگ عمل شود، آثاری سوء به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه برنامه سال 92 ، نقشه راه و قراردادی میان ستاد و استانها برای اجرای برنامه ها بود، افزود: برای اجرای این برنامه ها، موانع و مشکلاتی در هریک از استانها وجود داشت که ستاد سازمان وظیفه هدایت و راهبری برای حل این مشکلات را برعهده داشت و به همین منظور تحت عنوان نشستهای «حل مشکلات استانها» به 14 استان، سفر داشتیم که بازرسان باید روند این مورد را نیز بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تمام بخشها و ادارات زیرمجموعه ستاد باید بازرسی شود، تصریح کرد: انتظار داریم در کنار پیشنهاد برای ارائه تشویق به بخشها، برای ارائه تذکر نیز در صورت وجود نقایص، منصفانه پیشنهاد داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا